۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۰۵
کد خبر: 82937252
T T
۰ نفر
سازمان ملل برای غزه نشست فوق العاده برگزار می كند

تهران - ایرنا - مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشستی فوق العاده تحولات اخیر در نوار غزه را بررسی می كند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «میروسلاو لاچاك» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام كرد كه این نشست به درخواست كشورهای عربی برگزار می شود.
دیپلمات ها گفته اند كه قرار است در این نشست پیش نویس قطعنامه ای تصویب شود كه خواستار حمایت از فلسطینیان و محكومیت رژیم صهیونیستی است. آمریكا یك هفته پیش در جریان رسیدگی به قطعنامه ای در این باره از حق وتو استفاده كرد.
بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه های مجمع عمومی الزام آور نیست.
جمعه هفته گذشته (11خرداد) پس از آنكه در نشست شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی كویت كه حمایت 10 عضو این شورا را به همراه داشت با وتوی آمریكا مواجه گردید، پیش نویس قطعنامه آمریكا علیه حماس به رای گذاشته شد.
در این رای گیری، یك رای موافق، 3 رای مخالف و 11 رای ممتنع حاصل شد و به این ترتیب این قطعنامه هم نتوانست كاری از پیش ببرد.
نیكی هیلی نماینده آمریكا در سازمان ملل پس از این رای گیری واكنش نشان داد و گفت: اكثریت شورای امنیت سازمان ملل متحد با ابراز رضایت خود نشان دادند كه مایل هستند اسرائیل را سرزنش كنند اما نمی خواهند حماس را برای خشونت در غزه سرزنش كنند.
سرزمین های اشغالی به ویژه نوار غزه از 30 مارس (10 فروردین) همزمان با روز زمین شاهد حملات شدید رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم علیه فلسطینیان است. در این حملات تاكنون شمار زیادی شهید و زخمی شده اند.
شبد**1480**1379
۰ نفر

سرخط اخبار جهان