۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۷
کد خبر: 82937116
T T
۰ نفر
386 فلسطینی در راهپیمایی روز قدس در غزه زخمی شدند

تهران-ایرنا- وزارت بهداشت نوار غزه اعلام كرد كه نظامیان رژیم صهیونیستی با تیراندازی به سوی تظاهركنندگان فلسطینی، 386 نفر را در شرق نوار غزه زخمی كردند.

به گزارش خبرنگار المیادین، هزاران فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه امروز، راهی نوار غزه شدند تا در یازدهمین جمعه تظاهرات بزرگ 'بازگشت' تحت عنوان 'تظاهرات میلیونی قدس' و روز جهانی قدس شركت كنند.
راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس (10 فروردین) به مناسبت «روز زمین» در فلسطین آغاز و هر هفته نیز برگزار می شود. فلسطینی ها امروز راهپیمایی بازگشت در روز قدس را با عنوان 'راهپیمایی میلیونی قدس' برگزار كردند.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام كرد كه در جریان سركوب تظاهرات فلسطینیان تا این لحظه بیش از 380 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشك آور دچار خفگی شدند.
اشغالگران صهیونیست به سمت نیروهای امدادگر و خودروهای امدادرسانی هم تیراندازی كرده اند.
سایت 'فلسطین الان' نیز در همین راستا نوشت: فلسطینیان یكی از پهپادهای متعلق به نظامیان اسرائیلی را كه به سمت تظاهركنندگان گاز اشك آور شلیك می كرد، در مزهای شرقی غزه با پرتاپ مستمر سنگ، سرنگون كردند.
بنابر این گزارش، درگیری ها بین تظاهركنندگان و نظامیان اشغالگر همچنان ادامه دارد.
این در حالی است كه هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی صبح امروز با پرتاب بمب های آتش زا در اردوگاه العوده (بازگشت) در شرق رفح، چند چادر و لاستیك های جمع آوری شده در این منطقه را به آتش كشیدند.
همچنین جوانان فلسطینی تعداد زیادی از لاستیك های خودرو را برای كور كردن دید تك تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در مرز فلسطین اشغالی با نوار غزه، به آتش كشیدند.
بر اساس این گزارش، در میان مجروحان یك زن و چندین خبرنگار هم دیده می شود.
اشغالگران صهیونیست به سمت نیروهای امدادگر و خودروهای امدادرسانی نیز تیراندازی كرده اند.
راهپیمایی های گسترده در روز جهانی قدس در ایران و بسیاری از كشورهای عربی از جمله یمن، عراق و بحرین در حمایت از مردم فلسطین و محكومیت جنایت های رژیم اشغالگر قدس برگزار شد.
در جریان راهپیمایی بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریكه غزه كه از 30 مارس (10 فروردین) آغاز شده است، تاكنون130 نفر به شهادت رسیده و نزدیك به 14 هزار نفر نیز زخمی شدند كه حال صدها نفر از آنان وخیم است.
شبد **9329**9122