۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۵
کد خبر: 82934527
T T
۰ نفر

سوئيس در گردشگري همدان همكاري مي كند

۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۵
کد خبر: 82934527
سوئيس در گردشگري همدان همكاري مي كند

همدان- ايرنا- شهردار همدان با اشاره به نشست مشترك خود با «ماركوس لاينتر» سفير سوئيس در تهران، گفت: اين كشور قرار است در حوزه سرمايه گذاري و گردشگري با مردمان ديار الوند همكاري كند.

عباس صوفي روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سوئيس يكي از كشورهاي مدنظر براي همكاري در زمينه رونق گردشگري و سرمايه گذاري است و برهمين اساس شوراي اسلامي شهر و شهرداري همدان باب مذاكره و برگزاري نشست با سفير اين كشور را آغاز كرده است.
وي بيان كرد: اواخر هفته گذشته نيز همراه با رئيس و تني چند از اعضاي شوراي اسلامي شهر و معاونان شهرداري نشستي را با سفير سوئيس در تهران برگزار كرديم.
صوفي اضافه كرد: در همين راستا مقام هاي سوئيس بر همكاري اين كشور در قرار دادن همدان به عنوان مقصد گردشگران كشورشان تاكيد داشتند.
وي خاطرنشان كرد: در اين جلسه ضمن معرفي همدان و جاذبه‌هاي گردشگري و صنايع دستي اين شهر، زمينه‌هاي همكاري با كشور سوئيس مطرح شد.
صوفي افزود: با توافق صورت گرفته با سفير سوئيس، قرار دادن همدان در مقاصد گردشگري اين كشور اروپايي، برگزاري هفته فرهنگي همدان در آن كشور، خواهرخواندگي همدان با يكي از شهرهاي سوئيس، انتقال دانش دانشگاهي و ارتباطات دانشگاه ها، انتقال تجربيات فني، مديريت شهري و مديريت بحران مورد تاكيد قرار گرفت.
شهردار همدان با تاكيد بر تلاش شورا و شهرداري همدان در معرفي هرچه بهتر اين شهر باتوجه به ميزباني رويداد 'همدان 2018' گفت: هدف مجموعه مديريتي شهر برقراري رابطه اقتصادي و گردشگري با كشورهاي مطرح جهان و جذب سرمايه گذار است.
همدان در سال ميلادي جاري به عنوان پايتخت گردشگري آسيا انتخاب شده است و ميزبان دو رويداد فراملي در حوزه گردشگري است.
7520/2090

سرخط اخبار استان‌ها