۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۴۵
کد خبر: 82894267
T T
۰ نفر
نيوزويك:مجارستان كانون توطئه روسيه عليه اتحاديه اروپا شده است

تهران – ايرنا – هفته نامه نيوزويك نوشت: مجارستان براي روسيه به كانونِ شورش عليه ارزش ها و اصول ليبرال دمكرات اتحاديه اروپا بدل شده است.

تارنماي مجله آمريكايي تفسيري با اين نتيجه گيري را چنين آغاز كرد: روسيه سال ها تلاش كرده است تا اتحاديه اروپا را تضعيف و در آن جدايي بيندازد.
نيوزويك در ادامه تفسير خود افزود: اين كشور از گروه هاي جداطلب كاتالان گرفته تا فعال هاي برگزيت در انگليس حمايت كرده است. كرملين (همچنين) پيشنهاد وام به جبهه ملي فرانسه داده و از كانال هاي خبري خود استفاده كرده تا اخبار جعلي در مورد آزار و اذيت اقليت روس در كشورهاي حوزه درياي بالتيك منتشر كند.
بر اساس گزارش يك انديشكده مجاري، روبات هاي توييتري، شبكه هاي اجتماعي و ترول هايي توسط روسيه به كار گرفته شده تا داستان هاي اغراق آميز جنايت مهاجران را تشديد كند و نقل قول هايي در حمايت از كرملين در غالب يك نشريه يا بسته توطئه ارائه كنند. هدف از اين كار كمك به هواداران پوتين و ايجاد نفاق در سراسر اروپا است و اينكه كار بروكسل براي تنبيه روسيه بخاطر اقداماتش در مكان هايي مانند اوكراين، سخت تر شود.
ويكتور اوربان نخست وزير مجارستان يك كارزار ضد مهاجرتي ايجاد و اتحاديه اروپا را به امپراطوري متهم كرد.
ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه نيز همين كار را كرد. بيش از يك دهه او هر كاري را انجام داد تا به موفقيت اوربان كمك كند و عقيده ضد اتحاديه اروپا را در اين قاره گسترش دهد. آر تي خبرگزاري دولتي روسيه از آن به عنوان 'اوربانيزاسيون اروپا' ياد كرده است.
كرملين سعي كرده تا به بسياري از حزب ها و سياست مداران ملي گرا كمك كند، اما حمايت از اوربان در حوزه و مقياس خود بي سابقه بوده است. اين حمايت نه تنها شامل هجوم با (بمباران) اخبار مي شود، بلكه توافق هاي گاز، وام هاي چند ميليارد دلاري، سرمايه گذاري هاي استراتژيك و حمايت پنهاني از گروه هاي راست افراطي را در بر داشته است.
نتيجه نهايي اين كار حداقل براي كرملين كه مناسب بوده است. اوربان يك صداي طرفدار پوتين در اتحاديه اروپا بوده است حتي در زماني كه اتحاديه اروپا الحاق كريمه به روسيه را به رسميت نشناختند.
مجارستان براي روسيه به مركز شورش فزاينده عليه ارزش ها، قوانين و اصول ليبرال دموكرات اتحاديه اروپا تبديل شده است.
اوربان هميشه هم در نقش دوست براي مسكو نبوده است. او شغل خود را به عنوان يك ضد روسي، ضد كمونيست و مخالف ليبرال شروع كرد. روياي اوربان در سال 2004 با پيوستن مجارستان و كشورهاي اروپاي مركزي به اتحاديه اروپا، محقق شد. اوربان رهبر مخالفين آن زمان كشور در اكتبر 2008 بخاطر حمله روسيه به گرجستان، به تجاوز روسيه اعتراض كرد.
(اين در حاليست كه) مجارستان اكنون در ميان كشورهايي است كه بيشترين سود را از منابع مالي اتحاديه اروپا مي برد. بوداپست 4.5 ميليارد يورو از اتحاديه اروپا دريافت مي كند، در حاليكه تنها يك ميليارد يورو به بودجه سالانه اتحاديه اروپا مي پردازد.
اروپام**3234**1479

سرخط اخبار جهان