۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82887718
T T
۰ نفر
موگرینی و وزیران خارجه اروپایی اجرای برجام را بررسی كردند

وین - ایرنا - 'فدریكا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه آلمان ، فرانسه و انگلیس روز دوشنبه در جلسه ای در لوكزامبورگ موضوع ادامه حمایت اروپا از اجرای كامل 'برجام' را بررسی كردند .

به گزارش ایرنا ، صبح امروز و پیش از نشست وزیران خارجه اروپایی، جلسه ای با حضور موگرینی و وزیران امور خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس برگزار شد.
دو سخنگوی رسمی اتحادیه اروپا اعلام كردند كه در این جلسه هماهنگی سیاست های اتحادیه اروپا و سه كشور اروپایی در حمایت از ادامه اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفت.
در همین حال، 'هایكو ماس' وزیر امور خارجه آلمان نیز پیش از نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوكزامبورگ در گفت و گو با خبرنگاران بار دیگر بر اهمیت حفظ توافق هسته ای با ایران تاكید كرد و گفت كه تلاش ها و مذاكرات در این زمینه با انگلیس و فرانسه و همچنین با شریكان آمریكایی ادامه دارد. وی در عین حال گفت كه باید به مسائلی مانند حضور ایران در سوریه و برنامه موشك‌ بالستیك ایران نیز پرداخته شود.
موگرینی نیز پیش از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا گفت: حفظ برجام برای اروپا حیاتی است و وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز بار دیگر تعهد خود به اجرای كامل برجام را مورد تاكید قرار خواهند داد. موگرینی تاكید كرد: ما در زمان حاضر تحریم هایی علیه ایران در ارتباط با موضوع های غیر هسته ای داریم اما امروز هیچ تصمیمی برای تحریم (جدید) ایران نداریم.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا قرار است تصمیم خود را درباره تمدید تعلیق تحریم ها و ادامه اجرای برجام در روز 12 ما مه (22 اردیبهشت) اعلام كند و ادعا كرده كه اگر 'ایرادهای برجام' اصلاح نشود از این توافق خارج خواهد شد.
اروپام**1078** 1723

سرخط اخبار جهان