۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۲:۴۴
کد خبر: 82885592
T T
۰ نفر
تروریسم، ابزار آمریكا برای استعمار كشورها است

تهران - ایرنا - «عبدالملك الحوثی» رهبر انصارالله یمن جمعه شب در سالگرد كشته شدن «حسین بدر الدین الحوثی» تصریح كرد: مبارزه با تروریسم، دستاویز اصلی آمریكایی ها برای اجرا و پیشبرد طرح استعماری در كشورها است.

به گزارش شبكه خبری المسیره یمن، الحوثی در ادامه با بیان این كه حوادث 11 سپتامبر 2001 بهانه ای برای ایجاد سلطه مستقیم بر منطقه (خاورمیانه) بود، افزود: دشمنان مفاهیمی چون آزادسازی، دمكراسی و حقوق بشر را به كار گرفته اند تا بر منطقه چنبره بزنند.
رهبر انصارالله یمن با اشاره به این كه بهانه سازی ابزاری است كه دشمنان برای ضربه زدن به امت اسلامی به كار گرفته اند و متاسفانه برخی از كشورهای اسلامی گمان كردند كه حوادث 11 سپتامبر یك جریان زودگذر است، تاكید كرد: برخی گروه ها ی مسلمان در زمینه های مختلفی چون نظامی، امنیتی و فرهنگی با آمریكا و اسرائیل همراه هستند.
مقام ارشد انصارالله تاكید كرد: تروریسم با تحركات و مبارزه آمریكا نه تنها از بین نمی رود بلكه ابعاد منفی و مخرب آن گسترده تر شده و از بحران امنیتی به بحران نظامی تبدیل می شود.
الحوثی با تاكید دوباره بر این كه دشمنان از مشكلات موجود میان امت اسلامی برای خدمت به طرح های استعماری خود بهره می گیرند، افزود: برخی (سران) نادان عرب كه اختیار خود را به بیگانگان داده اند، منطقه را به محلی برای تاراج و چپاول اسرائیل و آمریكا تبدیل كرده اند.
رهبر انصارالله در پایان گفت: برخی سران نادان عرب خدماتی را به واشنگتن و تل آویو ارائه كرده اند كه در خواب نمی دیدند.
ائتلاف عربی به سركردگی عربستان از ششم فروردین 94 تاكنون یمن را هدف حملات همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی قرار داد كه در جریان آن، بیش از 14 هزار یمنی كشته و صد ها تن دیگر در این حملات زخمی شدند و تاسیسات زیربنایی این كشور ویران شد.
عربستان علاوه بر ناتوانی برای مقابله با مردم یمن و با وجود بمباران های مكرر مناطق مسكونی این كشور و محاصره آن برای جلوگیری از ورود مواد غذایی و دارو، اكنون دچار مشكلات شدید اقتصادی و فرسایشی شدن جنگ شده است، موضوعی كه در كنار از بین رفتن حیثیت سیاسی - نظامی ریاض، بحران های آن را دو چندان كرده است.
مردم یمن با وجود گرسنگی و قحطی و از بین رفتن زیرساخت های این كشور همچنان بر مقابله با سیاست های خصمانه عربستان و حامیان آن تاكید دارند.
شبس**9363**

سرخط اخبار جهان