۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۳۰
کد خبر: 82872681
T T
۰ نفر
بیانیه تاشكند، بر مذاكره دولت افغانستان و طالبان تاكید كرد

باكو - ایرنا - كنفرانس بین المللی تامین امنیت در افغانستان و همكاری منطقه ای عصر روز چهارشنبه با صدور بیانیه و تاكید بر مذاكره میان دولت افغانستان و جناح معتدل طالبان ، پایان یافت .

به گزارش پایگاه خبری 'پودروبنی'در بیانبه پایانی این كنفرانس كه با حضور نمایندگان 20 كشور در تاشكند پایتخت ازبكستان به مدت دو روز برگزار شد، آمده است : حل سیاسی مناقشه با طالبان بهترین راه برقراری صلح و پایان دادن به خشونت ها در افغانستان است .
در این بیانیه همچنین بر ضرورت آغاز مذاكرات بدون قید و شرط میان نمایندگان دولت و جناح معتدل طالبان تاكید شده است .
در اعلامیه این كنفرانس بین المللی همچنین از گروه طالبان خواسته شد به مسئولیت خود در زمینه برقراری صلح و ثبات در افغانستان توجه كرده و آمادگی خود برای آغاز مذاكرات با دولت این كشور را بطور رسمی اعلام كند .
كنفرانس بین المللی تامین امنیت در افغانستان و همكاری منطقه ای روز دوشنبه به میزبانی ازبكستان در تاشكند پایتخت این كشور آغاز شد .
این كنفرانس بین المللی با حضور روسای جمهوری دو كشور ازبكستان و افغانستان و دبیر كل سازمان ملل متحد ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه ایران ، روسیه ، چین ، انگلیس ، آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، تركیه ، هند ، پاكستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیكستان ، تركمنستان ، عربستان ، امارات متحده عربی ، قطر و معاون وزارت امور خارجه آمریكا برگزار شد .
فدریكا موگرینی امروز در دیدار با وزیران امور خارجه كشورهای آسیای مركزی راهبرد اتحادیه اروپا در خصوص این منطقه را تشریح كرد.
رئیس جمهوری ازبكستان از نیروهای خارجی خواست به تامین مالی تروریست ها در افغانستان پایان دهند.
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان تاكید كرد: افغانستان نباید محل اختلاف میان ر و سیه و آمریكا باشد .
آساق **337*1579

سرخط اخبار جهان