۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵
کد خبر: 82869372
T T
۰ نفر
فلسطین مجوز عربستان جهت عبورهوایی به سرزمین های اشغالی را محكوم كرد

تهران- ایرنا- جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین- فرماندهی كل، اقدام عربستان به صدور مجوز عبور شركت هواپیمایی هند از حریم این كشور به مقصد سرزمین های اشغالی فلسطین را محكوم وآن را خیانت به امت اسلام ومسائل آن به ویژه مساله فلسطین دانست.

به گزارش روز جمعه شبكه خبری المیادین، جبهه آزادیبخش فلسطین امروز با صدور بیانیه ای این اقدم عربستان را ایجاد پلی به سرزمین های اشغالی فلسطین دانست.
جبهه آزادیبخش فلسطین- فرماندهی كل در این بیانیه اعلام كرد اقدام عربستان به اعطای مجوز عبور به شركت هواپیمایی هندی واستفاده از حریم این كشور برای ورود به سرزمین های اشغالی ( اسرائیل) اهانت به احساسات مسلمانان است این در حالی است كه عربستان با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی وایجاد پل های امنیتی ، اقتصادی وسیاسی به سمت اسرائیل، همچنان به سیاست های تحریك آمیز خود ادامه می دهد.
بر اساس این بیانیه جبهه آزادیبخش فلسطین سیاست عربستان در اهدای صدها میلیار دلار به آمریكا در مقابل حفظ تاج وتخت و وارث آن محمد بن سلمان ولیعهد را محكوم كرد.
جبهه آزادیبخش فلسطین افزود: عربستان رسما رهبری پیمان عربی خیانت به امت اسلام ومسائل آن ودر راس آن مساله فلسطین را عهده دار می باشد وجنایاتی كه به نام انقلاب و آزادی در یمن ، سوریه ولیبی صورت می گیرد از این پیمان عربی وكمك های تسلیحاتی ومالی صهیونیست ها تغذیه می شود.
شركت دولتی ایر ایندیا با گسترش روابط دیپلماتیك هند و رژیم صهیونیستی، از روز گذشته (پنجشنبه) پرواز های مستقیم خود را به سرزمین های اشغالی فلسطین با استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی آغاز خواهد كرد.
به گزارش روزنامه هندی 'تایمز او ایندیا'، یك مقام شركت هوایی ایر ایندیاگفت: هم اكنون 50 درصد از صندلی های اولین پرواز به تل آویو كه با گذر ازحریم هوایی عربستان انجام خواهد شد خریداری شده است.درحالی كه 80 درصد از بلیت های این هواپیما در پرواز برگشت فروخته شده است.
نكته قابل توجه در مورد این خط هوایی جدید، موافقت عربستان سعودی با استفاده از حریم هوایی خود جهت پرواز مستقیم ایر ایندیا به تل آویو است.
ایر ایندیا از عمان، عربستان سعودی و اردن برای رسیدن به سرزمین های اشغالی استفاده خواهد كرد.
روز 7فوریه(18بهمن)گزارش هایی مبنی برموافقت عربستان سعودی با استفاده شركت دولتی 'ایر ایندیا' از حریم هوایی این كشور برای پرواز به تل آویو منتشر شد.اما یك روز بعد عربستان سعودی این گزارش ها را رد كرده و اعلام كرد هیچ مجوزی به شركت هوایی 'ایر ایندیا'برای استفاده از حریم هوایی این كشور در پرواز مستقیم به اسرائیل داده نشده است.
استفاده از حریم هوایی عربستان جهت پرواز به تل آویو سبب خواهد شد تاشركت ایر ایندیا از مسیر كوتاه تر احمد اباد-مسقط- عربستان سعودی به سرزمین های اشغالی برسد. این امر به كاهش دو ساعت و سی دقیقه ای مدت پرواز و در نتیجه كاهش قیمت بلیت منجر می شود.
اقدام عربستان سعودی به لغو ممنوعیت 70 ساله در استفاده از حریم هوایی این كشور جهت انجام پرواز های مستقیم به سرزمین های اشغالی به معنی بهبود روابط ریاض و رژیم صهیونیستی تلقی خواهد شد.
رژیم صهیونیستی سعی كرده است تا با كشور های عربی كه متحد آمریكا هستند، روابط خود را گسترش دهد.
هم اكنون پرواز های رژیم صهیونیستی از تل آویو به بمبئی هفت ساعت طول می كشد و شركت های هوایی این رژیم به دلیل مخالفت كشورها، از مسیر دریا و دریای سرخ و خلیج عدن وارد هند می شوند.
در هفتاد سال گذشته حریم هوایی عربستان سعودی بر روی پرواز های رژیم صهیونیستی و همچنین سایر شركت های هوایی خارجی كه به سوی سرزمین های اشغالی پرواز می كردند بسته بوده است. در دو دهه گذشته تنها دو پرواز مستقیم از عربستان سعودی به سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است. این دو پرواز متعلق به دو رئیس جمهور آمریكا از جمله جرج دبلیو بوش و دونالد ترامپ بوده است.
خاورم** 1453**3404
۰ نفر

سرخط اخبار جهان