۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۵۴
کد خبر: 82864345
T T
۰ نفر
هفته پایانی و قهرمانی مسابقات اسبدوانی گنبدكاووس برگزار شد

گنبدكاووس -ایرنا- هفته سی و ششم مسابقات اسبدوانی كورس پاییز و زمستان گنبدكاووس به عنوان هفته پایانی و قهرمانی، عصر جمعه به پایان رسید و اسب های برتر این هفته از مسابقات مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته قهرمانی مسابقات اسبدوانی گنبدكاووس با حضور تعداد كثیری از علاقه مندان به این ورزش در مجموعه سواركاری این شهرستان برگزار شد و در آن 63 راس اسب در هفت دور مختلف به مسافت های 1200، 1600 و 2200 متر با هم به رقابت پرداختند.
دور اول مخصوص اسب های تركمن سه و چهار ساله 8 تا 14 امتیاز بود كه اسب آهوجه توانست زودتر از خط پایان بگذرد و به عنوان قهرمانی دست یابد و اسب های آردین رهسپار و فولاد سنجر هم به ترتیب دوم و سوم شدند.
اسب های دوخون و سه و چهار ساله 24 تا 34 امتیاز در دور دوم با هم رقابت كردند كه در سایه حادثه ای تلخ برای سه چابكسوار، در نهایت دومنیك به عنوان اسب قهرمان توانست زودتر از دیگر مدعیان به خط پایان برسد و اسب های برند و آگتروس به ترتیب مقام دوم و سومی را از آن خود كردند.
در حادثه تلخ دور دوم و در كش و قوس سبقت چابكسواران از هم، جواد آچاك، نادر صالح پور و كمال دلیجه از اسب های خود سرنگون شدند كه با رسیدگی فوری تیم پزشكی سریعا به بیمارستان منتقل شدند.
در حادثه تلخ دور دوم یك اسب هم از دچار قطع شدگی مچ پا شد كه سرانجام با صلاح دید دامپزشك میدان ، اسب معدوم شد.
در دور سوم اسب های دوخون سه تا چهار ساله هندیكاپ شركت كردند كه اسب شه راد با پیشی گرفتن از دیگر رقبا توانست عنوان اسب برتر این دور را كسب كند و اسب های بازنوش قره بولاغ و مهگل هم عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت اسب های دوخون سه ساله 8 تا 14 امتیاز در دور چهارم برگزار شد كه در پایان اسب كلیپر مقام اول را كسب كرد و اسب های اوكی ناز و بای گال هم به ترتیب در مقام های دوم و سوم جای گرفتند.
مشتاقان ورزش اسبدوانی در دور پنجم شاهد رقابت اسب های دوخون دو ساله 24 تا 32 امتیاز بودند كه اسب اوسین بولت با فاصله زیاد از دیگر رقبا به عنوان قهرمانی رسید، اسب آل مرد شد و شوالیه هم به عنوان سومی بسنده كرد.
رقابت كورس ششم بین اسب های تروبرد دو ساله در كورس ویژه برگزار شد كه طلادار مقام اول و اسب های اكسل هج و ارس عناوین دوم و سوم را از آن خود كردند.
دور هفتم و پایانی هفته سی و ششم با حضور اسب های تروبرد سه ساله در كورس ویژه برگزار شد كه در نهایت گلی اسب برتر این دور توانست زودتر از بقیه از خط پایان بگذرد و به دنبال او اسب های نجیب خان و لیدی هج به ترتیب عناوین دوم و سوم را كسب كردند.
در پایان این مسابقات مبلغ یك میلیارد و 933 میلیون و پانصد هزار ریال به عنوان جایزه به همراه جام قهرمانی به صاحبان اسب های برتر تعلق گرفت.
9433/1860
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش