۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱
کد خبر: 82855622
T T
۰ نفر

160 هزار ليتر روغن موتور تقلبي در مشهد كشف شد

۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱
کد خبر: 82855622
160 هزار ليتر روغن موتور تقلبي در مشهد كشف شد

مشهد- ايرنا- معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: از ابتداي مهر ماه امسال تاكنون 160 هزار ليتر روغن موتور تقلبي توسط بازرسان اين سازمان در مشهد كشف شد.

علي باخرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين روغن ها در ظروف چهار ليتري و بشكه هاي 208 ليتري عرضه مي شد.
وي اظهار كرد: با توجه به نزديك شدن به سفرهاي نوروزي بازرسي و نظارت بر كالاهاي مرتبط با سفر و خدمات خودرويي ازجمله روغن موتور، فيلترهاي هوا و روغن وسائل نقليه مورد توجه اين سازمان قرار گرفته است.
وي به كشف 85 هزار ليتر روغن تقلبي از يك انبار در مشهد طي 2 ماه قبل اشاره كرد و گفت: عمده بازرسي هاي اين اداره در پي شكايت واحدهاي توليدي داراي مجوز از شهريور ماه سال جاري آغاز شده و كشف اقلام غير استاندارد نيز با خشنودي توليد كنندگان داخلي اين محصولات مواجه شده است.
باخرد عرضه روغن موتور در واحدهاي صنفي به صورت بشكه هاي 208 ليتري را غيرمجاز دانست و افزود: به دليل امكان سوء استفاده احتمالي از عرضه روغن در اين بشكه ها واحدهاي صنفي تعويض روغن نبايد از اين ظروف استفاده كنند.
وي خواستار مشاركت و فعاليت ديگر نهادهاي نظارتي و انجام عمليات مشترك با اين اداره براي شناسايي و كشف اقلام غير استاندارد و تقلبي شد.
مدير حقوقي اداره كل استاندارد خراسان رضوي نيز به خبرنگارايرنا گفت: در هفته جاري سه هزار و 500 ليتر روغن موتور در بازرسي مشترك با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت اين استان از يك توزيع كننده عمده اقلام خودرو و سه واحد تعويض روغن در مشهد كشف شد.
محمد رضا بخشايي افزود: اين توزيع كنندگان روغن هاي تقلبي و ارزان قيمت را در ظروف پلاستيكي و فلزي يك برند معتبر روغن موتور به شكل ماهرانه بسته بندي نموده و با قيمت زياد عرضه مي كردند.
وي اظهار كرد: هزار ليتر از روغن هاي مزبور در ظروف چهار ليتري و 2 هزار و 500 ليتر در بشكه هاي 208 ليتري قرار داشت.
حدود هزار قلم كالاي داخلي از جمله روغن موتور و فيلترهاي هوا و روغن خودرو مشمول استاندارد اجباري است.
3221 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها