۶ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۱۸
کد خبر: 82842690
T T
۰ نفر
تمركز صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك بر مناطق كم برخوردار

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك گفت: تمركز این صندوق بر كمك به مناطق كم برخوردار است و سرمایه در گردش نواحی روستایی یكی از كارهایی است كه انجام می دهیم.

به گزارش ایرنا محمدحسین مقیسه شنبه شب در نشست كارگروه اشتغال و كمیسیون هماهنگی بانك های خراسان جنوبی افزود: در این زمینه با پست بانك تفاهم نامه ای منقعد كرده ایم تا بتوانیم به روستاییان خدمت ارائه دهیم.
وی با اعلام اینكه این صندوق محل اجرای طرح را به صورت وثیقه قبول و ضمانت نامه صادر می كند گفت: 85 درصد ضمانت نامه های مناطق كمتر برخوردار را پوشش دهیم.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك اظهار كرد: در خراسان جنوبی 9 فقره ضمانت نامه به مبلغ 43 میلیارد ریال صادر و 20 درخواست انجام شد كه تاكنون برای 13 درخواست مصوبه صادر شده یا در حال انجام است.
وی افزود: یكی از مشكلات مهمی كه صنایع كوچك با آن درگیر هستند مسئله تامین مالی است و صندوق ضمانت در حمایت از این صنایع تشكیل شده است.
مقیسه بیان كرد: از آنجا كه بخش عمده ای از تسهیلات اعطایی مبتنی بر دریافت وثیقه است اما صنایع كوچك از ارایه وثایق به نظام بانكی به دلایل تازه تاسیس بودن و اینكه تمام سرمایه خود را صرف تاسیس كرده اند، معذور هستند.
وی گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری از سال 83 برای حمایت از صنایع كوچك ایجاد شد تا با صدور انواع ضمانت نامه بتواند كسری وثیقه را نزد نظام بانكی تامین كند و در عمل سال 86 نخستین ضمانت نامه سرمایه گذاری توسط این صندوق صادر شد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك عنوان كرد: فراهم كردن موجبات سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در صنایع كوچك و كوتاه كردن مدت اجرای طرح های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی از اهداف این صندوق است.
وی گفت: صندوق سرمایه گذاری در 2 گروه ضمانت نامه صادر می كند كه ضمانت نامه های اعتباری بانكی برای مناطق برخوردار تا 70 درصد اصل سود و كم برخوردار تا 85 درصد می توان صادر كرد.
وی ادامه داد: همچنین ضمانت نامه اعتبار خرید كالا نیز وجود دارد كه صندوق به واسطه این ضمانت نامه بین تولید كننده می تواند واحد صنعتی را از حیث خرید بی نیاز كند.
مقیسه گفت: با توجه به مشكلاتی كه در سنوات اخیر برای واحدهای تولیدی به وجود آمد، دادن ضمانت نامه های پیمان كاری هم برای واحدها ثبت شده بود و كارمزد این ضمانت نامه ها 50 درصد كارمزدی است كه در نظام بانكی دریافت می شود.
وی با بیان اینكه اكنون با 18 بانك یا موسسه مالی همكاری داریم گفت: تمامی فرایندهای به صورت الكترونیكی انجام می شود و مراحل صدور ضمانت نامه بانكی دو هفته طول می كشد و این سامانه به شفافیت و رضایت مشتریان تاكید بسیاری دارد.
مقیسه بیان كرد: در حوزه صنعتگران بخش گردشگری می توانیم كمك كنیم و در حوزه صنایع دستی هیچ محدودیتی برای صدور ضمانت نامه وجود ندارد.
وی افزود: واحدهای تولیدی كه تحت نظر صنف ها هستند نیز می توانند از این ضمانت نامه ها استفاده كنند.
7557*3028

سرخط اخبار استان‌ها