۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۲۵
کد خبر: 82839486
T T
۰ نفر
نخستين دهكده سلامت در روستاي يبارك شهرستان شهريار افتتاح شد

تهران- ايرنا- نخستين دهكده سلامت با هدف معرفي الگوي زندگي ايراني اسلامي، ترويج طب سنتي و توسعه گردشگري در روستاي يبارك شهرستان شهريار افتتاح شد.

به گزارش ايرنا، حسن اكبري موسس دهكده سلامت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين دهكده با حضور جمعي از مديران برتر صنعت گردشگري با هدف معرفي طب اسلامي و زندگي ايراني اسلامي و توانمندي هاي گردشگري شهرستان شهريار در روستاي بيارك آغاز به كار كرد.
وي با اشاره به اينكه هوا و ورزش در فعاليت هاي اين دهكده مورد توجه است، گفت: ايجاد فضايي طبيعي و آرام براي استفاده گردشگران و تهيه غذاي ايراني به شكل سنتي از برنامه هاي دهكده سلامت است.
اكبري افزود: با راه اندازي فاز اول اين موسسه با اعتباري بيش از 4 ميليارد تومان براي 12 نفر شغل مستقيم و 30 نفر شغل غيرمستقيم ايجاد شده است.

*توسعه گردشگري و سلامت جسمي و رواني در گرو توسعه صنعت گردشگري
عباسعلي عليجاني يكي ديگر از موسسان دهكده سلامت با تاكيد بر اينكه صنعت گردشگري نقش كليدي در توسعه اقتصاد مقاومتي ايفا مي كند، گفت: لازم است مديران و مسئولان كشور به توسعه گردشگري و سلامت توجه كنند.
وي افزود: با توجه به قدمت فرهنگ و تمدن ايراني بايد با اختصاص سرمايه و امكانات براي توسعه امر گردشگري زمينه ايجاد اشتغال و معرفي آثار تاريخي را براي نسل آينده فراهم كنيم.
عليجاني با اشاره به علاقه مندي مردم به فرهنگ و آثار باستاني اظهار كرد: ما بايد در شهرهاي حاشيه اي استان تهران مكان هاي مناسبي را همانند دهكده سلامت براي معرفي زندگي سالم و آثار فرهنگي براي مردم ايجاد كنيم.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
تهرام/1735/7409//1348

سرخط اخبار فرهنگ