۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۳۸
کد خبر: 82826590
T T
۰ نفر
انكار اعطای حق استفاده هند از حریم هوایی عربستان به سوی سرزمین های اشغالی

دهلی نو-ایرنا- در حالی كه رسانه های رژیم صهیونیستی و هندی از موافقت رژیم آل سعود از اعطای مجوز به شركت هوایی 'ایر ایندیا' برای استفاده از حریم هوایی عربستان برای پرواز مستقیم به سرزمین های اشغالی خبر داده اند، اما عربستان این موضوع را رد كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی 'دفنس نیوز' در روز شنبه، رد اخبار منتشر شده از سوی دولت عربستان در خصوص پرواز مستقیم شركت هوایی هند به مقصد سرزمین های اشغالی با استفاده از حریم هوایی این كشور درحالی منتشر می شود كه روز پنجشنبه رسانه های رژیم صهیونیستی و هند از موافقت عربستان با این امر خبر داده بودند.
مخالفت عربستان سعودی با پرواز مستقیم شركت ایر ایندیا به مقصد سرزمین های اشغالی در زمانی اتفاق می افتد كه سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند هم اكنون جهت شركت در جشنواره بزرگ فرهنگی عربستان سعودی در این كشور به سر می برد.
هند در این جشنواره به عنوان مهمان ویژه حضور دارد.
بنابر این گزارش، درحال حاضر شركت هوایی رژیم صهیونیستی تنها شركتی است كه دارای یك پرواز مستقیم هشت ساعته از تل آویو به مومبای (بمبئی) می باشد؛ استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی، می تواند زمان پرواز به هند را تا سه ساعت كاهش داده و در سوخت و هزینه بلیت بسیار صرفه جویی كند كه این خود به افزایش شمار مسافران این خط هوایی منجر خواهد شد.
روزنامه صهیونیستی 'جروزالم پست' نیز در همین رابطه نوشت: مذاكرات فشرده در خصوص استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی جهت پرواز مستقیم میان هند و اسراییل (رژیم صهیونیستی) در طول سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دهلی نو در ماه گذشته انجام شد.
این روزنامه صهیونیستی افزود: مسیر دهلی نو- تل آویو می تواند اولین نشانه آشكار گرم تر شدن روابط عربستان سعودی با اسراییل (رژیم صهیونیستی) باشد، اگرچه همكاری های امنیتی عربستان و رژیم صهیونیستی در سال های گذشته به صورت پنهانی ادامه داشته، اما روابط آنها تاكنون خیلی آشكار نبوده است.
در ماه های اخیر اخباری منتشر شده كه عربستان سعودی قصد دارد به پرواز های رژیم صهیونیستی اجازه دهد كه از حریم هوایی عربستان استفاده كنند.
بنابر این گزارش، عربستان و رژیم صهیونیستی همچنین برای مقابله با رقیب مشترك خود یعنی ایران، همكاری های خود را افزایش داده اند.
در هفتاد سال گذشته حریم هوایی عربستان سعودی بر روی پروازهای رژیم صهیونیستی و همچنین سایر شركت های هوایی خارجی كه به سوی رژیم صهیونیستی پرواز می كنند بسته بوده است. در دو دهه گذشته تنها دو پرواز مستقیم از عربستان سعودی به سوی سرزمین های اشغالی انجام شده است. این دو پرواز متعلق به دو رئیس جمهور آمریكا از جمله جرج دبلیو بوش و دونالد ترامپ بوده است.
آساق**267**1275
وحیده دینداری* انتشار دهنده: مجید جعفری

سرخط اخبار جهان