۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82791213
T T
۰ نفر
اختتاميه جشنواره‌ عروسك‌هاي داستاني اواخر دي ماه برگزار مي‌شود

تهران - ايرنا - آيين پاياني نخستين دوره‌ جشنواره‌ عروسك‌هاي داستاني روزهاي 26 و 28 دي ‌ماه در موزه‌ عروسك و فرهنگ ايران برگزار مي‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا از اين جشنواره، اين مراسم شامل دو برنامه‌ ويژه براي دوستداران كتاب و عروسك در دو روز است.
روز سه‌شنبه، «كارگاه چگونه عروسك‌هاي داستاني بسازيم؟» از ساعت 18 تا 20 زيرنظر مسعود ناصري (نويسنده، پژوهشگر و عروسك‌ساز) برگزار خواهد شد.
هدف از برگزاري اين كارگاه، آشنايي با مباني ادبيات كودك و نوجوان، شيوه‌ استفاده از شخصيت‌هاي داستاني براي طراحي عروسك، ويژگي‌ها و استانداردهاي ساخت عروسك‌هاي كتاب‌محور است.
گذراندن اين دوره راهنماي خوبي براي علاقمندان به شركت در دوره‌ دوم جشنواره‌ عروسك‌هاي داستاني خواهد بود.
روز پنجشنبه، 28 دي‌ ماه نيز آيين پايان اولين دوره‌ جشنواره‌ عروسك‌هاي داستاني با معرفي برگزيدگان نهايي از ساعت 16 تا 18 در موزه‌ عروسك و فرهنگ ايران برگزار خواهد شد.
قصه‌گويي، نمايشگاه كتاب و برپايي نمايشگاه از عروسك‌هايي كه در اولين دوره‌ اين جشنواره پذيرفته شده‌اند، از برنامه‌هاي جنبي اين روز است.
شركت در مراسم پاياني جشنواره و بازديد از نمايشگاه براي عموم آزاد و رايگان است. علاقه مندان‌ براي ثبت‌نام در كارگاه چگونه عروسك‌هاي داستاني بسازيم؟ و كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با پست الكترونيكي bookofoq@gmail.com تماس بگيرند.
اولين دوره جشنواره‌ عروسك‌هاي داستاني از سوي نشر افق (كتاب‌هاي فندق) و موزه‌ عروسك و فرهنگ ايران با هدف طراحي و ساخت عروسك شخصيت‌هاي داستاني 26 و 28 دي ‌ماه در موزه‌ي عروسك و فرهنگ ايران برگزار مي‌شود.

** نشستي علمي در كتابخانه حسينيه ارشاد
نشست علمي «زندگي پر اميد چگونه زندگي‌ست؟» فردا(پنجشنبه) از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در كتابخانه عمومي حسينيه ارشاد برگزار مي شود.
اين نشست هفتاد و ششمين برنامه از سري نشست هاي علمي اين كتابخانه عمومي است.
دبير اين جلسه، مهدي زارع بوده و مصطفي مهرآئين هم به عنوان سخنران جلسه در آن حضور داشته و درباره زندگي پر اميد سخنراني خواهد داشت.
در حاشيه اين نشست، نمايشگاه موضوعي كتابي از منابع مرتبط در كتابخانه مورد نظر برپا مي شود.

** بررسي كتاب «فلسفه انديشه ديني» با حضور مصطفي ملكيان
به گزارش ايرنا از خانه كتاب، معرفي و بررسي كتاب «فلسفه انديشه ديني در اسلام و مسيحيت» چهارشنبه (۲۰ دي ماه) در سراي كتاب برگزار مي شود.
كتاب «فلسفه انديشه ديني» نوشته لوئي گارده و ژرژ قنواتي با حضور مصطفي ملكيان و احسان موسوي خلخالي، مترجم كتاب در سراي كتاب معرفي و بررسي مي شود.
كتاب «فلسفه انديشه ديني» تقريري روشمند از تكاپوهاي فكري دانشمندان مسلمان درباره مسائلي است كه مسيحيان غرب نيز تكاپوهاي فكري بسيار درباره آنها داشتند. لوئي گارده و ژرژ قنواتي، دو تن از اسلام‌شناسان سرشناس، در اين كتاب كوشيده‌اند علم كلام را آن چنان كه به لحاظ تاريخي بنيان گذاشته شده و چنان كه در حوزه‌هاي دروس سنتي تدريس مي‌شود معرفي و بررسي كنند.
آنها در اين كتاب مهم، محتواي بنيادين علم كلام اسلامي را در كنار بافتار فرهنگي و تاريخي آن با مقايسه با فرهنگ جهاني معرفي و بررسي كرده‌اند. آنان، به خصوص مباحث كلامي و الهياتي مشترك ميان اسلام و مسيحيت را نيز مد نظر داشته‌اند.
علاقه‌مندان براي حضور در اين نشست مي‌توانند از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به سراي كتاب مراجعه كنند.
فراهنگ ** 1880 ** دريافت: پروين اروجي * انتشار: اميد غياثوند

سرخط اخبار فرهنگ