۲ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82772775
T T
۰ نفر
قائمشهر 19 دي ميزبان چهارمين نمايشگاه صنعت چاپ مازندران

ساري - ايرنا - چهارمين نمايشگاه تخصصي صنعت چاپ ، بسته ‌بندي و تبليغات مازندران از 19 تا 22 دي‌ماه در قائمشهر و محل نمايشگاه بين‌المللي استان برگزار مي‌شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد مازندران ، اين نمايشگاه با هدف ايجاد فرصتي مناسب براي ارائه آخرين دستاوردها و فناوري‌هاي نوين، نمايش ظرفيت چاپ و توانمندي‌هاي صنعتگران مازندراني در حوزه چاپ و خدمات مربوطه برگزار مي شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در اين باره گفت : هنوز به مقوله چاپ، بسته‌بندي و تبليغات به عنوان يك هنر و صنعت نگاه نمي‌شود و نمايشگاه صنايع چاپ، تبليغات و بسته‌بندي مي تواند نقطه اميدي براي تغيير نگرش‌ها باشد.
احد جاوداني با بيان اين كه استان مازندران در حوزه چاپ ، تبليغات و بسته بندي جزو استان هاي برتر كشور محسوب مي‌شود ، افزود : صنعت چاپ و بسته‌بندي از صنايع مادر است كه مي‌توان آن را حلقه تكميل‌كننده زنجيره توليد و صادرات دانست و تقويت صنايع چاپ استان موجب ايجاد اشتغال و رونق ساير بخش ها در مازندران خواهد شد.
وي تصريح كرد : بسياري از توليدات خود را به دليل عدم استفاده از صنايع بسته بندي مدرن مجبور بوديم به صورت فله اي به ساير كشورهاي همسايه صادر كنيم و محصولات ما به اسم آنها در دنيا عرضه مي شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران افزود: در چهارمين نمايشگاه تخصصي چاپ و بسته‌بندي فعالان اين صنعت به ارائه محصولات خود در حوزه هاي چاپ افست ، چاپ ديجيتال ، چاپ تبليغاتي ، بسته بندي مواد غذايي ، برچسب و ليزر و انتشارات مي پردازند.
ايران در حال حاضر در رتبه پنجم تا ششم صنعت چاپ منطقه خاورميانه قرار دارد و رتبه مازندران در صنعت چاپ كشور بين دهم تا بيستم متغير است.
** حضور كاروان مهرباني پيشكسوتان صنعت چاپ كشور در نمايشگاه
معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد مازندران نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از حضور كاروان مهرباني پيشكسوتان صنعت چاپ كشور در نمايشگاه مازندران خبر داد و گفت : اين حضور رويداد متفاوت اين نمايشگاه با سال هاي گذشته است كه به منظور تقدير از فعالان صنعت چاپ مازندران و برگزاري دوره آموزشي دراين حوزه صورت مي گيرد.
عباس زارع با بيان اينكه تعداد غرفه هاي اين نمايشگاه هنوز مشخص نشده ، افزود : با توجه به فعاليت واحدهاي صنعتي در زمينه مركبات و صادرات اين اقلام و نياز استان در حوزه بسته بندي اميدواريم اين نمايشگاه با معرفي زيرساخت ها و ظرفيت هاي استان و تشويق صنعتگران موجبات اشتغالزايي و صادرات بيشتر را فراهم كند.
وي اثرات اين نمايشگاه در رونق صنعت چاپ را هم بي بديل دانست و گفت : در حال حاضر بيش از 500 واحد چاپ در اين استان فعالند و مازندران با رتبه 4 تا 5 جزو برترين هاي صنعت چاپ كشور است.
خبرنگار: فاطمه رحمتي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
3009/1654

سرخط اخبار استان‌ها