بزرگترين پايانه حمل و نقل عمومي جنوب تهران تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد

شهرري ـ ايرنا ـ معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: بزرگ ترين پايانه حمل و نقل عمومي پهنه جنوب تهران واقع در مجاورت ايستگاه مترو جوانمرد قصاب تا پايان سالجاري به بهره برداري مي رسد.

به گزارش ايرنا، حسن پورسيد آقايي روز چهارشنبه در جريان بازديد از طرح احداث پايانه جوانمرد قصاب گفت: تركيبي از مدل هاي حمل و نقلي در اين طرح ترافيكي پيش بيني شده است و با توجه به پيشرفت فيزيكي آن، تا پايان سال به بهره برداري خواهد رسيد.
وي مجاورت اين پايانه حمل ونقلي با ايستگاه مترو جوانمرد قصاب را از نقاط قوت اين طرح برشمرد و افزود: سهولت دسترسي مسافران به چند مد حمل و نقلي به صورت همزمان در اين طرح به خوبي رعايت شده است.معاون شهردار تهران موقعيت مكاني پايانه جوانمرد قصاب را مثبت ارزيابي كرد و يادآور شد: اين موقعيت ظرفيت طراحي مجتمع ايستگاهي ( تي او دي) را دارد و با ايجاد كاربري هاي متنوع اطراف اين ايستگاه مي توان خدمات مختلفي به شهروندان ارائه داد كه اين مهم در كاهش سفرهاي بين شهري بسيار اثرگذار خواهد بود.
شهردار منطقه 20 نيز در ادامه اين برنامه با اشاره به اينكه اين پايانه ظرفيت گردش بيش از 800 دستگاه از ناوگان حمل و نقلي را خواهد داشت، گفت: طرح احداث پايانه و پارك سوار جوانمرد قصاب در قالب مجموعه اي چندمنظوره شامل پايانه هاي حمل ونقل عمومي و پارك سوار در مساحتي بالغ بر پنج هكتار در حال احداث است.
سيد احمد صفوي ادامه داد: با بهره برداري از پايانه و پارك سوار جوانمرد قصاب، طرح هاي ويژه اي نيز براي خطوط مربوط به شهرهاي اقماري از جمله باقرشهر، قرچك، ورامين، قمصر و تورقوزآباد نيز به اجرا مي رسد تا رفت و آمد مسافران محدوده حريم منطقه 20 نيز مساعد تر شود.
وي به موقعيت تاريخي و باستاني منطقه 20 اشاره كرد و يادآور شد: فضاهاي توقف ناوگان، مسيرهاي عبوري عابرين پياده و پارك سوار با رعايت معماري تاريخي اسلامي و متناسب با قدمت شهرري مسقف خواهد شد.
گفتني است در اين بازديد معاون حمل و نقل وترافيك شهرداري تهران به همراه شهردار و مديران ارشد شهرداري منطقه 20 ضمن بررسي روند پيشرفت طرح پايانه و پارك سوار مترو جوانمرد قصاب از طرح اتصال راه آهن شهري با مترو در ايستگاه مترو جوانمرد قصاب، ايستگاه مترو شهرري و پايانه هاي حمل ونقل عمومي اين دو ايستگاه بازديد كرند و با گفتگو با مسافران و راننده ها در جريان مستقيم مشكلات و معضلات آنها قرار گرفتند.
منطقه 20 (شهرري) جنوبي‌ترين منطقه شهري شهرداري تهران است و داراي پنج ناحيه داخل محدوده و 2 ناحيه خارج محدوده و 21 محله است.
3218/6003
خبرنگار: امير جعفري - انتشار: روح اله صائب
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه