۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۰
کد خبر: 82759711
T T
۰ نفر

دوایی فر به عنوان شهردار دزفول معرفی شد

۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۰
کد خبر: 82759711
دوایی فر به عنوان شهردار دزفول معرفی شد

دزفول - ایرنا - در آئینی با حضور مسئولان محلی و استانی با تجلیل از خدمات محمدرضا كرمی نژاد شهردار سابق دزفول ، محمدعلی دوایی فر به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون عمرانی استانداری خوزستان روز دوشنبه در آئین معارفه شهردار دزفول در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان با اظهار تاسف از مغفول ماندن مسایل اجتماعی در مدیریت شهری گفت:توسعه متوازن شهری یكی از ضرورت های جامعه شهری است كه باید به آن توجه جدی شود.
فرامند هاشمی زاده افزود:تفاوت های زیادی بین مناطق مختلف شهرها وجود دارد كه مسئولیت مدیریت و تدبیر آن بر عهده شهرداری و شورای شهر است لذا این دو مجموعه باید اعتماد مردم را جلب كرده و با همكاری و همدلی با مردم امور عمرانی را پیش ببرند.
وی افزود:دزفول با ظرفیت های فراوان و برخورداری از طبیعت زیبا و منحصربفرد ، نیروی انسانی توانمند و تفكر اقتصادی مردم باید به شهر نمونه استان خوزستان تبدیل شود.
هاشمی زاده رقم اعتبارات این شهرستان را در امسال یك هزار و 400 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت:تخصیص این اعتبار برای دزفول در حالی است كه برای آبادانی این شهرستان پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینكه با وجود كمبود اعتبار ، مسایل و مشكلات در شهرستانی چون دزفول جز با همدلی و تعامل مجموعه دستگاه های اجرایی قابل حل نیست و با به گردن یكدیگر انداختن مشكلات ، گره های شهری قابل حل نیست گفت:مدیریت شهری باید با برنامه ریزی مدون،همراهی سازمان،وجود منابع مالی ، اقتصادی و همراهی مردم همراه باشد تا نتیجه مناسب حاصل شود.
معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینكه همراهی مردم عقب ماندگی های موجود را جبران خواهد كرد بیان داشت:مدیریت شهری نیاز وحدت ، تعامل و همدلی است.
وی توسعه سرمایه گذاری را تنها عامل نجات شهرستان دزفول برشمرد.

** آصفی: از سرمایه گذاران بخش خصوصی در دزفول حمایت می شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول نیز در این آئین با بیان اینكه شهرستان دزفول با وجود ظرفیت های فراوان توانایی ایجاد اشتغال برای شهرها و 5 استان دیگر را دارد افزود:با وجود فعالیت های زیادی كه در حوزه سرمایه گذاری در دزفول صورت گرفته و بیش از 100 پروژه كوچك و بزرگ در مدت چهار سال گذشته اجرا شده در زمینه تبلیغات و بیان كارهای انجام شده به خوبی عمل نشده است.
حبیب اله آصفی افزود:42 طرح كشاورزی در دزفول اجرا شده و آمادگی حل مشكل سایر طرح ها وجود دارد. با تلاش صورت گرفته فضایی یكپارچه برای سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم شده است.
وی با انتقاد از اینكه ظرفیت های بخش كشاورزی دزفول به خوبی در سیمای مركز خوزستان معرفی نشده از استانداری خوزستان خواست در این زمینه ورود كند.
آصفی با بیان اینكه توسعه شهرستان نیازمند توسعه اقتصاد خصوصی است گفت: پیگیری برای پروژه طاووس،فرودگاه دزفول و احداث هتل صورت گرفته و از شهرداری انتظار می رود با دوری از مسایل سیاسی با سرعت بیشتری به عملیاتی شدن این طرح ها ورود كند.

**حجت الاسلام قاضی: تلاش شبانه روزی كاركنان شهرداری قابل تقدیر است
امام جمعه دزفول نیز در این آئین مردم دزفول را شایسته خدمت دانست و از تلاش های
' محمدرضا كرمی نژاد ' شهردار سابق دزفول تجلیل كرد و گفت: كرمی نژاد فردی خدوم ، تلاشگر و فعال بود كه شبانه روز خدمت رسانی كرد البته مشكلاتی نیز در روند كارها وجود داشت كه طبیعی است .
وی همچنین از تلاش 'ایمان كناری زاده' سرپرست شهرداری دزفول تقدیر كرد و گفت: وی نیز در مدت قبول این مسئولیت ، توانست بخشی از حقوق و معوقه های كاركنان شهرداری را پرداخت كند كه قابل تقدیر است.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی از 'محمدعلی دوایی فر' به عنوان چهره ای تاثیر گذار این شهرستان نام برد و گفت:شهرداری مجموعه وسیعی است كه روزانه با مردم زیادی سروكار دارد و ارائه خدمات به شهروندان دشواری های خاص خود را دارد كه برخی شهرهای پیشرفته نیز در این كار دچار مشكل می شوند.
وی ادامه داد:نباید فقط ضعف ها را دید لذا مسئولان و اصحاب رسانه باید برای مدیریت هرچه بهتر شهر با مسئولان همدلی داشته باشند تا رحمت الهی نیز حاصل شود.

**دوایی فر:تلاش و شفافیت در كارها رویكرد شهرداری دزفول است
محمدعلی دوایی فر شهردار جدید دزفول نیز گفت:شهرداری یك مكان پویاست كه همیشه باید به روز باشد و برای اینكه شهرداری بالنده ای داشته باشیم باید كاركنانی با انگیزه و پرانرژی داشته باشیم.
وی بر تكریم ارباب رجوع در شهرداری دزفول تاكید كرد وگفت:نوآوری،تلاش ،سلامت ، شفافیت در كارها باید در دستور كار كاركنان شهرداری قرار گیرد و باید بر این مولفه ها كه در مجموعه شهرداری كمرنگ شده توجه بیشتری شود.
دوایی فر با بیان اینكه نباید تنها بر توسعه شهری تمركز كرد بلكه باید تعالی شهر مدنظر شهرداری باشد بیان داشت:برنامه های گسترده ای در بخش های مختلف به ویژه در زمینه فرهنگی برای دزفول در نظر گرفته شده كه امیدواریم عملیاتی شده و رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.
وی اظهار كرد:طبقه بدی مردم ،مناطق و محلات در شهرداری دزفول هیچ جایگاهی ندارد و هرگونه طبقه بندی خیانت به شهروندان می باشد . برای ارائه خدمات شهری همه طبقات یكسان دیده خواهند شد ضمن اینكه قانون مداری و رعایت عدالت نیز در دستور كار شهرداری قرار دارد.
دوایی فر با اشاره به وضعیت اقتصادی و بودجه شهرستان دزفول گفت:باید از ظرفیت بخش خصوصی در دزفول استفاده كرد لذا از كارآفرینان و سرمایه داران درخواست می شود در زمینه عمران شهری سرمایه گذاری كند.
وی افزود:نباید چیزی به عنوان بحران در شهرداری وجود داشته باشد و پرسنل دچار یاس و ناامیدی شوند به همین منظور برنامه های زیادی درنظر گرفته شده و قرار است همه امور به صورت شفاف به مردم بیان شود تا شهرداری از ركود كنونی خارج شود.
عظیم سرافراز رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت:بر حفظ تعامل و همراهی بین اعضای شورا و شهرداری تاكید كرد و گفت:با وجود كمبودها و امكانات موجود و بدهی شهرداری باید همراهی و همدلی در دستور كار قرار گیرد.
در این نشست اصناف و بازاریان دزفول آمادگی خود را برای همكاری با شهرداری اعلام كردند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه كردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

سرخط اخبار استان‌ها