۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷
کد خبر: 82758344
T T
۰ نفر
فرمانده سپاه تهران از تشكیل گشت های پیشگیری از سرقت و مقابله با اراذل خبر داد

تهران - ایرنا - فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ از تشكیل و فعالیت گشت های پیشگیری از سرقت و مقابله با اراذل و اوباش به منظور كاهش آسیب های اجتماعی در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا یزدی روز یكشنبه در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران حصور یافت و افزود: به منظور كاهش و مبارزه با آسیب های اجتماعی گشت های جلوگیری از سرقت و مبارزه با اراذل و اوباش توسط سپاه محمدرسول الله(ص) با همكاری پلیس پایتخت تشكیل شده است.
سردار یزدی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بسیج و سپاه تهران برای تامین امنیت پایتخت گفت: امروز برای خدمت رسانی به مردم با تمام دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی تهران بزرگ برای خدمت رسانی به شهروندان همكاری مناسبی داریم.

* لزوم كار جدی برای مقابله با آسیب های اجتماعی
سردار یزدی با اشاره به مسئولیت خطیر شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آسیب های اجتماعی اظهار كرد: اعتیاد، فقر و طلاق از جمله آسیب های هستند كه می توانند موجب فروپاشی خانواده شوند.
فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینكه پایتخت آمادگی مقابله و مواجهه با زلزله احتمالی را ندارد، گفت: البته هر روز شاهده وقوع زلزله هایی از نوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی در تهران هستیم كه باید دراین زمینه چاره اندیشی شود.
وی تصریح كرد: سپاه محمدرسول الله(ص) تاكنون 23 آسیب اجتماعی در پایتخت را شناسایی و طرح هایی برای مقابله با آنها نیز تهیه و تدوین كرده است.
سردار یزدی در ادامه با اشاره به اینكه تكدی گری در شهر تبریز دیده نمی شود اظهار
كرد: به طور قطع با توجیه دقیق و مشاركت مردم می توان پدیده زشت تكدی گری را در تهران نیز ریشه كن كنیم كه البته اقدامات دستگاه ها در این زمینه خیلی مطلوب و موثر نبوده است.
وی افزود: آسیب های اجتماعی با همكاری و همراهی همه دستگاه ها قابل حل است و ما این موضوع را در مجموعه سپاه تهران كلید زدیم و یاور تمام كسانی هستیم كه بخواهند در این زمینه حركتی كنند.
فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران خاطرنشان كرد: جهاد پزشكی ما در مناطق مختلف تهران شكل گرفته و پزشكان بسیجی و غیربسیجی دراین طرح برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم بكار گرفته شده اند.

* مرمت بیش از 600 خانه فرسوده تهران به همت سپاه
فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه به اقدامات سپاه محمدرسول الله(ص) در مرمت و بازسازی خانه های فرسوده اشاره كرد و گفت: بیش از 600 خانه فرسوده پایتخت تاكنون به همت سپاه تهران مرمت و بازسازی شده است.
سردار یزدی افزود: بیش از 4 هزار مورد از واحدهای مسكونی شهر تهران نیازمند مرمت و بازسازی هستند.
وی با اشاره به طرح های اجرا شده توسط سپاه تهران بزرگ برای محرومیت زدایی گفت: اهدای بیش از 5 هزار جهیزیه كامل، تهیه و توزیع 38 هزار سبد كالای اساسی به خانواده های محروم و ارائه 72 هزار مورد خدمات معاینه و پزشكی در 8 ماه گذشته بخشی از این اقدامات است.
به گفته وی، 8 طرح بهداشتی، درمانی و بیمارستانی نیز در تهران اجرا شده و 12 هزار بسته نوشت افزار نیز میان دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.
فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: با كمك مردم و همت بسیجیان همچنین زمینه آزادی 84 زندانی جرایم غیرعمد نیز در پایتخت فراهم شده است.
وی همچنین با اشاره به اعزام 300 گروه از بسیجیان تهران بزرگ به 25 استان برای كارهای جهادی گفت: این جهادگران در تهران نیز 700 پروژه عمرانی را اجرا كرده و یك میلیون و 400 اصله نهال را در 6 هزار هكتار كمربند اطراف شهر غرس كردند.
وی همچنین به اجرای طرح كرامت و بنیان تحكیم خانواده در پایتخت اشاره و تصریح كرد: متاسفانه زیرساخت های بسیج در تهران شرایط مناسبی ندارد و در این زمینه نیازمند كمك شورا و شهرداری هستیم.
سردار یزدی با بیان اینكه سپاه تهران آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات اعضای شورای شهر در حوزه های مربوطه است، از اعضای شورا خواست كه انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت خصوصی و نه از تریبون های عمومی در اختیار این نهاد قرار دهند.

* اقدامات سپاه تهران برای امدادرسانی به زلزله زدگان غرب كشور
سردار یزدی در ادامه سخنان خود به وقوع زلزله در مناطق غربی كشور اشاره كرد و گفت: این حادثه، هشداری برای تهران بود.
وی افزود: یك ساعت پس از وقوع زلزله سپاه تهران برای امداد رسانی به زلزله زدگان آماده شد و در مرحله اول 20 دستگاه آمبولانس سپاه تهران به این مناطق اعزام شدند.
وی تصریح كرد: تیم های پزشكی سپاه تهران از روز اول و تیم های تخصصی از جمله چشم پزشكی و دندانپزشكی از روز سوم وقوع حادثه در منطقه حضور یافته و به ارایه خدمت به زلزله زدگان پرداختند.
سردار یزدی با اشاره به آسیب های روحی و عاطفی ناشی از زلزله در منطقه گفت: 10 روانپزشك از طریق سپاه تهران بزرگ برای التیام آلام زلزله زدگان و مهیا كردن آنها برای بازگشت به زندگی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
وی با بیان اینكه یك تلویزیون شهری نیز برای پخش برنامه های ویژه كودكان در مناطق زلزله زده غرب استان كرمانشاه نصب و راه اندازی شد، گفت: بیش از 500 دستگاه تریلی و كامیون حامل كمك های اولیه و 700 كانكس نیز با كمك مردم از طریق سپاه تهران برای زلزله زدگان غرب كشور ارسال شده است.
به گفته سردار یزدی، امروز سپاه تهران كار بازسازی و آبادانی 15 روستای استان كرمانشاه را كه در زلزله 70 تا 100 درصد دچار خسارت و تخریب شدند برعهده گرفته است.
فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ تصریح كرد: به كمك بسیج مهندسین سپاه نیز به دنبال تولید خانه های زودساخت و دائمی برای زلزله زدگان هستیم كه در این مورد كمك مردم، شورای شهر و شهرداری بسیار موثر و مورد نیاز است.

* اهمیت بسیج و بسیجی به تفكر و نوع نگاه آن است
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در ادامه با اشاره به لزوم توسعه و ترویج تفكر بسیج در جامعه، تاكید كرد: اگر تفكر بسیج و بسیجی بین مردم نشر پیدا كند توسعه و پیشرفت كشور میسر و استكبار ناامید خواهد شد.
وی با تاكید براینكه نگاه و تفكر بسیجی در عرصه های مختلف دشمنان را به زانو در می آورد، تصریح كرد: دشمنان بیش از موشك های شهید تهرانی مقدم، از ترویج نگاه و تفكر بسیجی بین مردم، ترس دارند.
سردار یزدی افزود: ناوچه های تا دندان مسلح آمریكا به حریم آب های ما نفوذ می كنند و جوانان بسیجی ما با چند قایق آنها را فراری می دهند و لحظه ای كه به اسارت گرفته می شوند، از خوف گریه می كنند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ همچنین گفت: صحنه شهادت و حركت شهید حججی چیزی جز تفكر بسیجی نیست چرا كه این شهید بزرگوار می دانست به كجا می رود و از دست دادن سرش كمترین كاری بود كه جنایتكاران داعشی می توانستند انجام دهند، اما این شهید با علم به این مطلب پا به میدان جهاد گذاشت.
به گزارش ایرنا، بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران امروز با حضور سردار یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشارهنده: محسن فتاحی
تهرام/9343/1735**1625

سرخط اخبار سیاست