پيگيري حق آبه تالاب هامون مهمترين خواسته مردم سيستان است

زاهدان - ايرنا - استاندار سيستان و بلوچستان گفت: تامين حق آبه تالاب بين المللي هامون، ساماندهي بازارچه هاي مرزي و انتقال گاز به ميلك از مهمترين خواسته هاي مردم اين استان از رئيس جمهوري است.

به گزارش ايرنا سيد دانيال محبي روز شنبه در جمع پرشور استقبال كنندگان از رئيس جمهوري در زابل اظهار داشت: اميدواريم با توجه به علاقه مندي و دلبستگي رئيس جمهوري به مردم اين منطقه طرح هاي قبلي نظير خط راه آهن، گاز، طرح 146 هزار هكتاري و ديگر طرح هاي مهم و تاثير گذار به نتيجه برسد تا زمينه ساز بهبود معيشت و اقتصاد مردم اين ديار شود.
وي بيان كرد: اميدوارم اين سفر هيات دولت به سيستان و بلوچستان دستاوردهاي قابل قبول به همراه داشته باشد.
وي افزود: مردم مي دانند كه شما نخستين سفر از دور دوم رياست جمهوري دولت دوازدهم را به سيستان و بلوچستان اختصاص داده ايد.
وي ادامه داد: مردم غيرتمند سيستان با حضور پرشور خود در اين مراسم قدرداني خوشان را از دولت نشان دادند.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: سيستان سرزميني متمدن با غناي فرهنگي و قدمت تاريخي است به طوري كه از نظر نيروي انساني، فرهنگ و تخصص در كشور نقش بسزايي دارد.
محبي اظهار داشت: يكي ديگر از ويژگي هاي منطقه سيستان داشتن انسان هاي برجسته اي نظير آيت الله شهيد مطهري كه تبارش به اين خطه برمي گردد و در پيروزي انقلاب اسلامي و فرهنگ كشور تاثير گذار بوده، است.
وي بيان كرد: سيستان از نظر امنيتي، مرزداري و مشاركت در انتخابات در سطح بسيار خوبي قرار دارد و مردم اين ديار با همزيستي خوب و وحدت در كنار يكديگر زندگي مي كنند.
به گزارش ايرنا دكتر حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران و هيات همراه در نخستين سفر استاني خود در دولت دوازدهم امروز /شنبه/ وارد منطقه سيستان در شمال سيستان و بلوچستان شدند.
رئيس جمهوري در سفر 2 روزه خود براي شركت در نشست ها و افتتاح پروژه هاي مختلف به زاهدان و چابهار مي رود.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: اكبر نوري

سرخط اخبار استان‌ها