۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82748739
T T
۰ نفر
رفع مشكل اسكان موقت زلزله زدگان نيازمند اهتمام بيشتر مسئولان است

قصرشيرين- ايرنا- دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رفع مشكل اسكان موقت زلزله زدگان غرب استان كرمانشاه، نيازمند توجه و اهتمام بيشتر مسئولان است.

محسن رضايي روز جمعه در حاشيه بازديد از روستاي زلزله زده شيرين آب از توابع قصرشيرين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: مقرر شد بحث اسكان موقت زلزله زدگان تا پايان دي به سرانجام برسد و پس از آن تمام تلاش مسئولان، معطوف به اسكان دايم و ساخت واحدهاي مسكوني براي زلزله زدگان خواهد شد.
وي هدف از بازديد خود از مناطق زلزله زده غرب استان كرمانشاه را تهيه گزارش از روند خدمت رساني به زلزله زدگان و ارائه آن به رهبر معظم انقلاب اسلامي عنوان كرد.
وي بيان كرد: با بازديدي كه از مناطق زلزله زده غرب استان كرمانشاه صورت گرفت، مشكلات و كمبودهايي مشاهده شد كه تلاش مي شود با همت و ياري دولتمردان، اين معضلات رفع و خدمات بهتري به زلزله زدگان ارائه شود.
وي بر لزوم توجه بيشتر دولت به بحث اشتغال و رونق كسب و كار در شهرستان مرزي قصرشيرين تاكيد كرد و افزود: موضوع بسته شدن مرز پرويزخان، تهيه ساز و كارهاي لازم براي ازسرگيري اعزام دوباره زائران به عتبات عاليات از طريق مرز خسروي و طرح منطقه آزاد تجاري قصرشيرين در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح خواهد شد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: مرز خسروي با در اختيار داشتن بزرگترين پايانه مسافري خاورميانه و نزديكي آن تا بغداد، بهترين مسير جايگزين براي اعزام كارواني زائران به عتبات عاليات است.
رضايي، با بيان اين كه بحث ايجاد شتغال پايدار به ويژه در مناطق محروم و كمتر توسعه بايد مورد توجه بيشتر دولتمردان قرار گيرد، اضافه كرد كه بايد از تمام ظرفيت ها و امكانات موجود براي تحقق اين مهم به شكل مطلوب استفاده كرد.
وي مشاركت و همراهي اقشار مختلف مردم و دولت در كمك و ياري رساندن به زلزله زدگان غرب استان كرمانشاه را بي نظير توصيف كرد و گفت: كمك و ياري رساندن به آسيب ديدگان ناشي از زلزله اخير، امتحان و درسي بزرگي براي مسئولان بود.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 كيلومتري بخش ازگله، 32 كيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه تاكنون 505 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
اين زلزله به هفت شهرستان و يك هزار و 930 روستاي استان كرمانشاه خسارت وارد كرده و طبق برآورد اوليه دستكم 30 هزار واحد مسكوني شهري و روستايي آسيب كلي و جزئي ديدند.
7079/8066 خبرنگار:فرزين مدرسي **انتشار دهنده:علي مولوي
۰ نفر