۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82745110
T T
۰ نفر
آذری جهرمی: همه محصول های سیمكارت خور اپل مشمول طرح رجیستری می شود

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرای طرح رجیستری و گفت: همه محصول های سیم كارتخور اپل مشمول این طرح می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،«محمد جواد آذری جهرمی» روز سه شنبه در حاشیه صبحانه كاری با اعضای اتاق بازرگانی ایران و در جمع خبرنگاران افزود: مرحله دوم طرح رجیستری از چهاردهم آذر ماه آغاز می شود و در این مرحله گوشی ها و تبلت های تولید اپل كه غیر قانونی وارد كشور شوند، مشمول اجرای طرح خواهند شد.
وی از عزم جدی برای اجرای طرح خبر داد و گفت: كم كم دیگر گوشی ها نیز معرفی خواهند شد .
وزیر ارتباطات با بیان اینكه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس قانون به شركت هایی اجازه واردات می دهد كه نمایندگی ارایه خدمات در داخل كشور را داشته باشند افزود: برخی از شركت ها نیز بر اساس این مجوزها اقدام به واردات می كنند اما اینكه الزامی باشد كه شركت سازنده در ایران نمایندگی داشته باشد، وزارت صنعت، معدن و تجارت درحال حاضر چنین سیاستی را ندارد و شاید در آینده چنین الزامی ایجاد كند.
وی در باره حمایت از راه اندازی مراكز داده ای(دیتاسنتر) گفت: اقتصاد این مراكز ضعیف ترین حلقه در توسعه شبكه ملی اطلاعات است بنابراین مقرر شد گزارشی از سند مطالعه میدانی و تطبیقی با جهان در این بخش تهیه و با فعالان اقتصادی به اشتراك گذاشته شود و تاكنون نیز بالغ بر 600 صفحه نظر درباره این گزارش ارائه شده است كه در حال جمع بندی نظرها و رسیدن به دیدگاه مناسب هستیم و در صورت نهایی شدن آن را منتشر خواهیم كرد.
وی درباره اشتغال ایجاد شده در ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت : تكلیف برنامه ششم 900 هزار شغل در كشور است كه از این تعداد 100 هزار شغل در سال به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص یافته است و اینكه تاكنون از این تعداد چه میزان اشتغال زایی ایجاد شده، بررسی و اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا،وزارت ارتباطات و فناوری بتازگی اعلام كرد با تصمیم كارگروه ساماندهی و مقابله با قاچاق تلفن همراه، مرحله دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه (رجیستری) از چهاردهم آذرماه آغاز می شود.
این مرحله همه مدل های گوشی و تبلت آیفون (اپل) را شامل می شود و به تدریج در هفته های بعدی سایر مدل های گوشی و تبلت را زیر پوشش می گیرد.
برای ثبت و فعال سازی گوشی های مسافری براساس چهارچوب ابلاغ شده گمرك جمهوری اسلامی ایران اقدام می شود.
گوشی تلفن افرادی كه به عنوان مسافر یا گردشگر وارد كشور می شوند یا رومینگ خارجی دارند، به مدت 30 روز در كشور فعال است.
با اجرای این طرح، برای هیچكدام از دستگاه های گوشی و تبلت كه تا پیش از تاریخ اجرای هر مرحله فعال شده است مشكلی به وجود نمی آید اما پس از آن فقط گوشی هایی فعال می شود كه از مبادی قانونی وارد كشور شده است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام** 2078*9123* 6075*1961*
خبرنگار: محمد مهدی بهرامی**انتشار: زهرا هجینی نژاد
۰ نفر