۱ آذر ۱۳۹۶، ۵:۰۹
کد خبر: 82738477
T T
۰ نفر
گشايش اجلاس شبكه همكاري بين المللي راه ابريشم در پكن

پكن- ايرنا- اولين مجمع شبكه همكاري سازمان هاي غيردولتي براي تقويت مناسبات و تبادلات كشورهاي مرتبط با راه ابريشم در پايتخت چين برپا شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا؛ 'شي جين پينگ' رييس جمهوري خلق چين در پيامي به اين اجلاس كه از روز سه شنبه در پكن گشايش يافته است خواستار افزايش تبادلات و همكاري هاي دوستانه ميان كشورهاي راه ابريشم شده و نقش سازمان هاي غيردولتي را در اين راستا مورد اهتمام قرار داده است.
در اين پيام آمده است كشورهاي راه ابريشم و سازمان هاي غيردولتي براي گسترش ارتباطات تجاري، اقتصادي و مردمي ميان يكديگر نقش مهمي دارند.
او با اشاره به اينكه كشورهاي مذكور با استفاده از اين سازمان ها بايد شبكه اي براي توسعه ايجاد كنند تا مردم از آن منتفع شوند مي افزايد: نمايندگان سازمان هايي كه در اجلاس شركت كرده اند بايد گسترش همكاري در مسير ابريشم نوين را در دستور كار قرار دهند.
'سونگ تائو ' رييس اداره بين الملل حزب حاكم چين هم در اين اجلاس گفت : سازمان هاي غيردولتي در حوزه راه ابريشم نقش مهمي در رشد بشريت دارند.
ماه مي امسال اولين مجمع بين المللي همكاري راه ابريشم در پكن برگزار شد و همان زمان رييس جمهوري خلق چين پيشنهاد برگزاري مجمع سازمان هاي غيردولتي در مسير ابريشم را ارايه كرد.
آنطور كه روزنامه چاينا ديلي چين گزارش كرده است نزديك به 300 سازمان غيردولتي از 60 كشور در حوزه راه ابريشم به اين شبكه ملحق شده اند.
چين مي گويد كه از سال 2013 ميلادي كه طرح راه ابريشم نو از سوي 'شي جين پينگ' رييس جمهور اين كشور مطرح شد تاكنون 100 كشور و سازمان بين المللي به اين برنامه ملحق شده اند.
بررسي ها نشان مي دهد تجارت با چين موجب شده است تا در 20 كشور حاشيه راه ابريشم نزديك به 56 منطقه همكاري تجاري و اقتصادي ايجاد شود.
راه ابريشم نوين كه طراح آن چين به حساب مي آيد طرحي بزرگ است كه بر اساس آن قاره هاي آسيا ، آفريقا و اروپا با شبكه هاي تجاري ريلي ، زميني و دريايي با يكديگر مرتبط مي شوند و از آن با عنوان يك كمربند، يك جاده نيز ياد مي شود.
كشورهاي اطراف اين راه با همكاري چين در حال ساخت و اجراي طرح هاي زيربنايي نيروگاه سازي، جاده و پل سازي، احداث خطوط آهن و بنادر و توسعه خطوط ارتباطي و مخابراتي هستند.
آساق**231**1904**3404**انتشار: محسن اسماعيلي

سرخط اخبار جهان