۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82737387
T T
۰ نفر
برج دوم فناوري اميركبير راه اندازي مي شود

تهران- ايرنا- معاون پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي اميركبير اظهار كرد: بنا داريم برج دوم فناوري دانشگاه اميركبير را ظرف 6 الي 9 ماه آينده راه اندازي كنيم.

به گزارش ايرنا از دانشگاه صنعتي اميركبير، دكتر حسين حسيني تودشكي در مراسمي كه به مناسبت معارفه وي در اين دانشگاه برگزار شد، در خصوص برنامه هاي حوزه پژوهشي دانشگاه گفت: در ابتداي كار برنامه هايي را شروع كرده ام و قرار است با همكاري اساتيد و اعضاي دانشگاه آنها را اجرايي كنيم.
وي با بيان اينكه اگر لازم باشد برنامه ها را بازنگري مي كنيم، افزود: در حقيقت در راستاي اهداف اصلي دانشگاه برنامه ها را پيش مي بريم.
حسيني با بيان اين كه تصورم اين است كه دانشگاه صنعتي اميركبير از لحاظ پژوهش در وضعيت خوبي قرار دارد، خاطرنشان كرد: البته لازم است از نظر كمي شرايط را بهتر كنيم تا ميزان ارجاعات هم افزايش يابد.
وي با تاكيد بر انجام پژوهش هاي هدفمند گفت: بايد با پژوهش هايي كه در دانشگاه انجام مي گيرد بتوانيم خروجي آن را به صورت معنادار و مفيد به جامعه معرفي كنيم و از خروجي آن در انتشارات بهره ببريم.
به گفته معاون پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي اميركبير، در جامعه ما مشكلاتي از جمله نبود ارتباط ميان دانشگاه و صنعت مطرح است به همين دليل كار ما سخت مي شود؛ به همين منظور بايد برنامه هايي در اين راستا پياده سازي كنيم تا خروجي دانشگاه بيشتر شود و صنعت به دانشگاه اعتماد بيشتري كند.
وي با بيان اين كه در اين صورت صنايع به دانشگاه ها اعتماد پيدا مي كند و از سوي ديگر پژوهش هاي دانشگاهي به بخش هاي صنعتي وارد مي شوند، ادامه داد: بنا داريم روي گرنت پژوهشي سرمايه گذاري بيشتري داشته باشيم زيرا باعث رفع مشكلات دانشجويان خواهد شد و پروژه هاي تجربي بيشتر مي شود.
وي گفت: وقتي كار تجربي انجام مي شود، كيفيت ارجاعات بالا مي رود و خروجي معنادارتري هم براي صنعت و مردم خواهد داشت.
وي با بيان اينكه در حوزه پسا دكتري فعاليت هايي شروع شده است، افزود: همچنين تعداد شركت هاي دانش بنيان واحدهاي فناور و شتابدهنده ها در دانشگاه افزايش يافته بنابراين قصد داريم برج دوم فناوري دانشگاه را راه اندازي كنيم.
وي ادامه داد: قرار است با حمايت هاي مالي دانشگاه برج دوم فناوري را در خيابان وليعصر تا 6الي 9 ماه آِينده راه اندازي كنيم؛ برج شماره دو پتانسيل خوبي براي شركت ها دارد.
وي گفت: اين برج فناوري مي تواند زمينه اي براي استقرار شركت ها و واحدهاي تحقيق و توسعه باشد .
حسيني با اشاره به واحد دانشگاه صنعتي اميركبير در كيش اظهار كرد: برنامه هايي براي اين واحد داريم تا از ظرفيت بين المللي آن بهره ببريم.
وي افزود: ايجاد كارگاه هاي تخصصي بين صنعت و دانشگاه و بهره گيري از پتانسيل هاي آموزشي و بين المللي براي جذب صنعت، زمينه ساز ارتقاي دانش فني افراد حاضر در صنعت مي شود كه جزو برنامه هاي ما محسوب مي شوند. اين موضوع باعث كسب درامد شده و از سوي ديگر ارتباطات صنعتي با داخل دانشگاه را ايجاد مي كند.
وي در خصوص پژوهشكده هاي دانشگاه گفت: اگر پژوهشكده ها را نزديك به پرديس ها كنيم و نزديك تر با بدنه دانشگاه فعاليت كنند و بيگانگي وجود نداشته باشد؛ از پتاسيل ها استفاده مي شود؛ تغييرات در اين بخش تا دوماه اينده اتفاق مي افتد.
علمي**9157**
دريافت كننده: منصوره شوشتري* انتشار: محتشمي پور
براي اطلاع از اخبار متنوع علمي و فناوري، با كانال علمي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
irnaelm@
ttps://telegram.me
۰ نفر