۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۲۳
کد خبر: 82733988
T T
۰ نفر
جابجايي 14 هزار مسافر از طريق فرودگاه منطقه آزاد ماكو

اروميه- ايرنا- مدير فرودگاه منطقه آزاد ماكو به جابجايي 14 هزار و 200 مسافر از طريق اين فرود گاه طي 6 ماه گذشته اشاره كرد و گفت: پروازهاي اين فرودگاه از 17 ارديبهشت آغاز و در سه ماه اول، سه پرواز در هفته و پس از آن پنج پرواز در هفته از اين فرودگاه انجام شد.

به گزارش ايرنا عليرضا جمشيدي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران ميزان بار جابجا شده در اين مدت را 95 هزار كيلوگرم برشمرد و افزود: اين پروازها به صورت رفت و برگشت از فرودگاه منطقه آزاد ماكو به تهران، و 2 پرواز نيز به مشهد برقرار شده است.
وي بيان كرد: پروازهاي فرودگاه منطقه آزاد ماكو متناسب با عرضه و تقاضاي شركت هواپيمايي سپهران و استقبال مسافران با استفاده از هواپيماي بوئيتگ 737 انجام مي شود.
مدير فرودگاه منطقه آزاد ماكو گفت: فروش بليط پرواز هاي تهران - ماكو و بالعكس به صورت اينترنتي توسط شركت هواپيمايي سپهران از روز شنبه 16 ارديبهشت سال جاري در وب سايت www.sepehr.sanamparvaz.net در دسترس مسافران قرار گرفته است.
عليرضا جمشيدي با بيان اينكه تجهيزات فرودگاهي و هوانوردي اين فرودگاه داراي استانداردهاي بين المللي بوده و مطابق با آخرين تكنولوژي روز دنياست، افزود: فرودگاه ماكو در زميني به مساحت 400 هكتار احداث شده و مساحت سطوح پروازي اين محوطه 200 هكتار و طول باند آن سه هزار و 270 متر است.
وي افزود: اين فرودگاه براي هواپيماهاي ايرباس A320 طراحي شده و داراي هشت هزار مترمربع ترمينال اصلي و 800 مترمربع سالن تشريفات است و ارتفاع برج مراقبت بالغ بر 32 متر بوده و ساختمان هاي جنبي از قبيل ايمني آتش نشاني و هواشناسي و غيره در حال احداث است.
به گزارش ايرنا منطقه آزاد ماكو به عنوان بزرگترين منطقه آزاد كشور شاهد خوش قولي مسئولان دولت تدبير واميد در احداث فرودگاه در كنار ديگر دستاوردهاي دولت در زمينه تسهيل تجارت و توسعه متوازن است؛ فرودگاهي كه اين منطقه را به عنوان دروازه اروپا در مسير بالندگي اقتصادي قرار مي دهد.
احداث اين فرودگاه در خرداد سال 1393 شمسي آغاز شد و امروزه با پرواز مسافري بوئينگ 737 شركت هواپيمايي سپهران در مسير تهران – ماكو و بالعكس به بهره برداري رسيده است.
8135/ 3072
** انتشار: عليرضا فولادي

سرخط اخبار استان‌ها