۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82720394
T T
۰ نفر
مذاكرات نزديك تركيه با روسيه براي آغاز عمليات عفرين

آنكاراـ ايرناـ روزنامه يني شفق اعلام كرد: مذاكرات فشرده و نزديك تركيه با مقامات روسيه براي پاكسازي تروريست ها از عفرين در حال انجام است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، وبسايت اينترنتي روزنامه يني شفق در گزارشي نوشت: تركيه در حال آماده شدن جهت انجام عمليات عفرين در آينده اي نزديك است و مذاكرات فشرده و نزديك با روسيه در اين خصوص ادامه دارد.
به نوشته يني شفق، تركيه براي اين كه سرنوشت منطقه به دست تروريست هاي مورد حمايت آمريكا و اسراييل نيفتد، ارتباطات خود را با ايران، روسيه و عراق گسترده تر كرده است.
اين رسانه اضافه كرد: تركيه براي پاكسازي تروريست ها از قنديل و سنجار، با ايراني ها بر سر ميز مذاكره نشست و براي منطقه عفرين نيز نياز به همراهي روسيه دارد.
به نوشته اين رسانه، فرماندهان ارشد نظامي تركيه كه در عمليات ادلب با مقاومت تروريست ها مواجه شده بودند، معتقدند روسيه نبايد همراه آمريكا در راستاي حمايت از نيروهاي حزب كارگران كردستان تركيه (پ.ك.ك) گام بردارد.
اين رسانه نزديك به دولت تركيه به تضاد حضور تروريست ها در سوريه با منافع روسيه اشاره كرد و نوشت: تركيه ضمن يادآوري دخالت آمريكا در عراق، در زمينه خطرات بالقوه سلاح هاي ارسالي آمريكا به گروه هاي پ.ي.د و پ.ك.ك عليه منافع مسكو و آنكارا، هشدارهايي را به مقامات روسيه داد.
يني شفق اضافه كرد: آنكارا همچنين ناراحتي خود را از دعوت نمايندگان گروه هاي ترورستي كُرد به كنگره سوچي به مقامات كرملين منتقل كرد و در روزهاي آتي نتيجه اين موضع تركيه را خواهيم ديد.
اين رسانه مدعي شد: تركيه به طور شفاف از عمليات عفرين سخن گفته و در اين ميان گروه هاي تروريستي تحت حمايت آمريكا، با انجام اقداماتي قصد ايجاد بحران در روابط ميان دو كشور تركيه و روسيه را دارند تا از اين طريق در صورت آغاز عمليات عفرين، تركيه حمايت روسيه را به همراه نداشته باشد.
به گزارش ايرنا، تركيه مدعي است كه عناصر پ.ك.ك اردوگاه پناهجويان را در عفرين به صورت مستمر گلوله باران مي كنند و به همين علت تركيه در طول مرز 911 كيلومتري خود با سوريه، عفرين را مهمترين منطقه ارزيابي كرده و براي حمله به اين منطقه آماده مي شود تا اين منطقه را از دست عناصر تروريستي پ..ك.ك پاكسازي كند.
به ادعاي مقامات تركيه، گروه هاي كُردي از جمله حزب اتحاد دموكراتيك سوريه(پ.ي.د) و يگان‌هاي مدافع خلق سوريه(ي.پ.گ) با حمايت كشورهاي خارجي و پ.ك.ك در صدد تشكيل كشور و يا منطقه مستقل كردنشين در شمال سوريه و جنوب مرزهاي طولاني تركيه با سوريه هستند.
تركيه همچنين مدعي است كه ارسال اسلحه توسط آمريكا به گروه هاي كُردي سوريه به بهانه مبارزه با داعش ادامه دارد و در واقع به شكل مستقيم از گروه هاي تروريستي پ.ك.ك حمايت مي كند و تا كنون بيش از 2 هزار كاميون سلاح و مهمات به اين گروه هاي تروريستي ارسال كرده است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري

سرخط اخبار جهان