۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۸:۳۴
کد خبر: 82716843
T T
۰ نفر
استاندار : اجراي مصوبه ته ‌لنجي و كالاي ملواني در هرمزگان ابلاغ وآغاز شد

بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان گفت: براساس تصميم هاي گرفته شده ، اجراي مصوبه ته ‌لنجي و كالاي ملواني دراين استان به منظور بهبود اوضاع اقتصادي مردم مرزنشين ابلاغ و آغاز شد.

به گزارش ايرنا ، فريدون همتي شامگاه چهارشنبه در نشست شوراي ساماندهي مبادلات تجاري مرزي هرمزگان كه با حضور فرمانداران شهرهاي مرزي استان برگزار شد ، اظهار داشت: دولت مصوبه ‌اي جهت ساماندهي فعاليت‌هاي تجاري ملواني داشته كه اين مصوبه در هرمزگان اجرا نمي‌ شد و اين امر موجب دغدغه و بروز مشكلاتي براي مردم مرزنشين در مناطق مختلف هرمزگان شده است.
وي افزود: با اجراي اين مصوبه فضاي سالمي براي انجام مبادلات مرزي و كارهاي تجاري ملواني در هرمزگان فراهم مي ‌شود و فعاليت‌هاي قانوني از غيرقانوني به خوبي تفكيك و مشخص خواهد شد.
وي بيان داشت: دستگاه‌هاي مرتبط همچون بنادر، گمرك ، تعزيرات ، نيروي انتظامي و فرمانداران بايد زيرمجموعه‌هاي خود را براي اجراي اين مصوبه توجيه كنند و بر اين اساس بخش زيادي از روند كار فعالان در مبادلات تجاري مرزي روان و تسهيل مي‌شود.
استاندار هرمزگان گفت: با توسعه تجارت از طريق راهكارهاي قانوني مردم مناطق مرزي همكاري موثرتري در مبارزه با قاچاق كالا كه به صورت عمده از سوي باندهاي بزرگ انجام مي شود، خواهند داشت.
استاندار هرمزگان ضمن تاكيد بر توسعه و بهبود اوضاع اقتصادي مردم در مناطق مرزي با استفاده از ابزارهاي قانوني ، گفت: يكي از راهكارهاي مناسب در اين زمينه توسعه تجارت ملواني مي باشد.
همتي با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده براي اجراي تجارت ملواني در بنادر تياب و سيريك ، گفت: از روز شنبه به عنوان الگو و در مدلي جديد اين تجارت را در اين بندرها آغاز كنيم كه بايد براي پايش مشكلات و رفع موانع موجود و بهبود رونق اقتصادي در اين شهرهاي ساحلي، وضعيت اجراي اين طرح از سوي اعضاي شوراي تامين اين شهرستان ها به صورت مستمر رصد شود.
وي با بيان اين كه مدل اجرا شده در بندرتياب و سيريك را در كل استان تعميم خواهيم داد ، ادامه داد: موانع و مشكلات موجود در اجراي اين قانون را در مدت زمان كوتاهي رصد و بررسي خواهيم كرد.
همتي همچنين بر لزوم توسعه فعاليت‌ هاي تعاوني‌هاي مرزنشينان تاكيد كرد و افزود: براساس تصميماتي كه اتخاذ شده اين تعاوني‌ها مي‌توانند در راستاي صادرات محصولات استان گام بردارند و در مقابل نيز معادل آن واردات كالا نيز داشته باشند.
وي ياد آور شد : فرآيند صدور كارت‌هاي الكترونيكي تعاوني‌هاي مرزنشين در مناطق مرزي استان انجام مي‌شود و از ساكنان در اين مناطق مي ‌خواهيم تا براي دريافت اين كارت اقدام كنند تا در فعاليت ‌هاي اقتصادي تعاوني‌هاي مرزنشينان مشاركت داشته باشند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسيني ** انتشار: خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com

سرخط اخبار استان‌ها