۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳
کد خبر: 82681790
T T
۰ نفر
پروژه سلام فرودگاه امام خمینی (ره) تا 9 ماه آینده تحویل می شود

تهران- ایرنا- مدیر پروژه‌ ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره)، زمان تكمیل و تحویل پروژه سلام را تا 9 ماه آینده اعلام كرد و گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی، ترمینال سلام یك ترمینال گالری خواهد بود و كارهای هنری در این مجموعه به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «فرزاد همدانچی» در خصوص آخرین تغییرات اعمال‌شده در نقشه اصلی ترمینال سلام و همچنین وضعیت پیشرفت پروژه، افزود: تغییر نقشه در ترمینال سلام با پیشنهاد مشاور طرح (شركت هلندی «ناكو») و با هدف افزایش ظرفیت ترمینال سلام انجام گرفت كه منجر به تخریب 300 تا 400 میلیارد ریال بنا در داخل ترمینال شد.
مدیر پروژه سلام با بیان اینكه بعد از نزدیك به 6 ماه و با موافقت و دستور وزیر راه و شهرسازی در خرداد ماه امسال تخریب ها انجام و پروژه مجدد از سرگرفته شد، ادامه داد: شركت «احداث» به عنوان سرمایه‌ گذار این پروژه بر اساس طرحی كه ناكو داده بود نقشهٔ فاز یك را آماده كرد كه برای اجرا ابلاغ شد.
همدانچی با بیان اینكه اكنون در همه جبهه ‌ها كار در ترمینال سلام در حال انجام است، خاطرنشان كرد: كار نازك كاری در فضای اداری ترمنیال به پیشرفت های خوبی رسیده و با حجم كاری كه وجود دارد اكنون نزدیك به 503 نفر در ساخت ترمینال سلام مشغول به كار هستند.
به گفتهٔ وی، طبق برنامه قرارداد با شركت احداث اكنون باید 50 درصد از ترمینال سلام تكمیل شده باشد اما به دلیل وقفه انجام شده با هدف افزایش ظرفیت این ترمینال، اكنون این پروژه 20 درصد انحراف دارد.
مدیر پروژه ترمینال سلام در همین راستا خبر داد كه در حال تهیه برنامه جبرانی برای تكمیل سلام هستند و گفت: قرار است با افزایش شیفت‌ها و آماده سازی فضاهای كاری این 20 درصد انحراف را جبران كنیم.
همدانچی همچنین به معماری داخل ترمینال سلام اشاره كرد و یادآور شد: سبك معماری كلی كه برای ترمینال‌ها استفاده می‌شود سبك High-tech است كه در ساخت ترمینال سلام هم ادامه پیدا كرده است، اما به دستور وزیر راه و شهرسازی ترمینال سلام، یك ترمینال گالری خواهد بود و كارهای هنری در این مجموعه به نمایش گذاشته می‌شود.
وی بیان داشت: از مجموعه‌ای باتجربه كه پروژه‌های موفقی مثل باغ كتاب و موزه قصر را در كارنامه كاری خود دارد درخواست همكاری كرده‌ایم و اكنون این گروه هنری روی طرح معماری داخلی كار می‌كنند.
همدانچی زمان تكمیل و تحویل پروژه سلام را تا 9 ماه آینده برآورد كرد.
به گزارش ایرنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید حضوری خود از ترمینال سلام در اسفند ماه سال گذشته یعنی به فاصله بعد از دو ماه از آغاز به كار مجدد ساخت ترمینال سلام، بر تكمیل به موقع این ترمینال تاكید داشت و از ضرورت تجهیز فرودگاه امام به ترمینال مسافری سلام سخن گفت.
با ادامه روند نوسازی، تا سال 1404 ناوگان فعال ایران از 100 هواپیما نیز بیشتر خواهد شد؛ بنابراین نیاز به فرودگاه هاب كه نقش پایگاه عملیات هوایی در پروازهای بین‌المللی و پایگاه اصلی هوایی ایران را داشته باشد و از آنجا خدمات مسافری و بار با رویكرد ترانزیت ارائه شود، بیش از گذشته احساس می شود و در این میان سرعت در تكمیل ساخت ترمینال سلام حرف اول را می زند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام* 3065*1055
تنظیم: محمد ملك دار* انتشار: زینب كارگر
۰ نفر