۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۴
کد خبر: 82680037
T T
۰ نفر
نماز ظهر عاشوراي همدان در امامزاده عبدالله(ع) اقامه مي شود

همدان - ايرنا - رئيس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: امسال نماز ظهر عاشورا در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان اقامه مي شود.

حجت الاسلام حسني حلم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سال‌ هاي قبل اقامه نماز ظهر عاشورا در ميدان‌ امام خميني(ره) شهر همدان برگزار مي‌شد اما امسال به دليل تخريب ميدان و نامساعد بودن شرايط فيزيكي آن، نماز ظهر عاشورا در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) با شكوه و نظم هرچه بيشتر اقامه مي شود.
وي يادآور شد: امام حسين(ع) در ظهر عاشورا در كوران حوادث نماز را اقامه كرد و بر اين اساس به تاسي از اين حركت اثربخش توجه به اقامه نماز در جامعه اسلامي مورد تاكيد است.
وي با بيان اينكه در سراسر كشور و در استان همدان، اقامه نماز ظهر عاشورا اهميت ويژه‌اي دارد گفت: برپايي باشكوه نماز ظهر عاشورا از جمله برنامه هايي است كه توجه به اهميت والاي نماز را به صورت عيني در جامعه نشان مي دهد.
رئيس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: حضور پرشور مردم عزادار دارالمومنين همدان در اين آيين معنوي مي تواند همدان را به الگويي براي ديگر استان ها تبديل كند.
هيات‌هاي عزاداري در روز تاسوعا و عاشوراي حسيني به صورت يكپارچه در امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان تجمع و در سوگ شهداي مظلوم دشت كربلا سينه زني و عزاداري كردند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدين**انتشار:زهرا پيرنيا

سرخط اخبار استان‌ها