۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷
کد خبر: 82675395
T T
۰ نفر
نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا با شكوه هرچه تمام در قم اقامه مي شود

قم - ايرنا - مدير ستاد اقامه نماز استان قم گفت: هيات هاي مذهبي اين استان به ويژه دسته هاي عزاداري كه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور دارند نماز ظهر روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني را با شكوه هرچه تمام تر به جماعت اقامه مي كنند.

به گزارش ايرنا، محمد خامه يار روز يكشنبه در جلسه هماهنگي نمايندگان دستگاه هاي اجرايي استان قم پيرامون نماز ظهر تاسوعا و عاشورا، با اشاره به اين كه اقامه نماز سرآمد قيام حسيني است، افزود: بر اساس برنامه اي راهبردي تلاش مي كنيم استان قم به عنوان الگوي نمونه كشور در ترويج نماز اول وقت در مناسبت هاي مذهبي به ويژه تاسوعا و عاشورا معرفي شود و اين فرهنگ به تمام استان ها تسري يابد.
وي بيان كرد: مشخص كردن تكاليف دستگاه هاي اجرايي، گفت و گوي صميمانه با مسئولان هيات هاي مذهبي و آماده سازي وسايل مورد نياز اقامه نماز از جمله مهمترين فعاليت هايي است كه در سال هاي اخير توسط ستاد اقامه نماز استان براي برپايي اين فريضه الهي در مناسبت هاي مذهبي همچون تاسوعا و عاشورا، انجام گرفته است.
وي ضمن تشكر از همكاري تمام دستگاه هاي اجرايي استان و مردم براي اقامه نماز جماعت در ظهر تاسوعا و عاشورا، افزود: اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا علاوه بر هيات هاي عزاداري كه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور دارند در ساير نقاط شهر و استان نيز توسط هيات ها و مردم عزادار، انجام مي شود.
خامه يار با اشاره به هماهنگي هاي انجام شده ميان ستاد اقامه نماز با ساير دستگاه ها از جمله شهرداري و نيروي انتظامي، گفت: امكانات مورد نياز براي اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در كمال امنيت فراهم است و تبليغات محيطي براي حضور حداكثري مردم در اين آيين باشكوه، تدارك ديده شده است.
مدير ستاد اقامه نماز استان قم گفت: روحانيان و مداحان در ترويج فرهنگ اقامه نماز نقشي مهم و اساسي برعهده دارند و مي توانند در سخنان خود عزادارن حسيني را به شركت باشكوه در نماز جماعت ظهر روز تاسوعا و عاشورا دعوت كنند.

** آماده سازي مدارس براي اقامه نماز جماعت خواهران
وي در ادامه با بيان اين كه براي اقامه نماز خواهران مكان هاي به خصوصي تدارك ديده شده است، افزود: خواهران نماز خود را در خيابان ها اقامه نمي كنند، بلكه تعدادي از مدارس و مكان هاي مناسب اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و چهارراه بازار به اين منظور اختصاص يافته است.
وي همچنين گفت: سازمان انتقال خون تنها دستگاه اجرايي است كه در ظهر تاسوعا و عاشورا با حضور مردم و كاركنان خود، نماز جماعت برگزار مي كند و عزادارن حسيني مي توانند با حضور در ميدان روح الله و بلوار 15 خرداد علاوه بر اهداي خون، در نماز جماعت شركت كنند.
خامه يار در پايان به برخي از فعاليت هاي انجام شده توسط ستاد اقامه نماز استان اشاره كرد و گفت: نامگذاري ميدان نماز در تمام دانشگاه هاي استان، استقرار برج هاي هوشمند پخش اذان در ميدان هاي اصلي شهر، برگزاري دوره هاي آموزش و عملياتي ترويج نماز براي كاركنان دستگاه هاي اجرايي و ساخت نرم افزارهاي هوشمند و برنامه هاي پويانمايي پيرامون نماز در فضاي مجازي از جمله مهمترين اقدام هايي است كه در سال هاي اخير توسط اين ستاد انجام شده است.
7405/ 1175 خبرنگار: سيد محمد ابراهيم جنابان ** انتشار دهنده: رضا عليمحمدي

سرخط اخبار استان‌ها