۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۶
کد خبر: 82672523
T T
۰ نفر
افزایش رضایت مردم تهران از آمبولانس موتوری اورژانس

تهران -ایرنا -معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران از انجام روزانه 550 ماموریت توسط موتورلانس های (آمبولانس های موتوری) و افزایش رضایت شهروندان تهرانی از این تجهیزات امدادی خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وازرت بهداشت، دكتر اسماعیل فراهانی افزود: در شرایط حاضر، 158 موتورلانس در سطح كلانشهر تهران فعال هستند كه ماموریت آنها ارائه خدمات فوریت های پزشكی به ویژه در زمان اوج ترافیك و ترافیك عصرگاهی است.
وی ادامه داد: در 17 درصد از ماموریت های موتورلانس ها در كلانشهر تهران، نیاز به اعزام آمبولانس وجود ندارد كه نشاندهنده، ارزش و تاثیر بالای این خدمت جدید در اورژانس است.
وی یكی از مهمترین ویژگی های موتورلانس های اورژانس تهران را كاهش زمان رسیدن به محل حادثه یا بالین بیمار عنوان كرد و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده، موتورلانس ها در سطح تهران، زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه یا بالین بیماران را حداقل 5 دقیقه كاهش داده و رضایتمندی مردم از ارائه خدمات موتورلانس نسبت به آمبولانس، 7 درصد بیشتر است.
معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران از كاهش هزینه های تمام شده اورژانس با به كارگیری موتورلانس ها در سطح كلانشهر تهران به عنوان یكی دیگر از ویژگی های این خدمت جدید یاد كرد و افزود: با استفاده از موتورلانس در اورژانس تهران، پوشش خدمات فوریت های پزشكی در مناطق بدون پایگاه اورژانس، افزایش قابل توجهی داشته است.
به گفته فراهانی، جذب 250 نیروی انسانی برای ارائه خدمات موتورلانس های اورژانس در سطح كلانشهر تهران، یكی از مصادیق تحقق شعار امسال یعنی «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» است.
اجتمام **2181**1055
تنظیم : ناهید حاجی خانی**انتشار: زینب كارگر
*برای آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر