۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳
کد خبر: 82640850
T T
۰ نفر
اجراي ويژه‌برنامه‌هاي سالروز ازدواج امام علي(ع) و حضرت فاطمه(س) در فرهنگسراهاي تهران

تهران-ايرنا-فرهنگسراها و مراكز فرهنگي هنري شهر تهران به مناسبت سالروز ازدواج امام علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در اول ذيحجه برنامه‌هاي ويژه اي را برگزار مي‌كنند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، اختتاميه طرح خانواده پايدار، ويژه برنامه هاي «بانوي آب و آيينه»، جشن پيوند آسماني، «پيوند مهر و ماه»، «نوراني ترين پيوند» و نشست «كلبه آرامش» از جمله برنامه هاي فرهنگسراها و مراكز فرهنگي هنري شهر تهران به مناسبت سالروز ازدواج امام علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است.
طرح «خانواده پايدار» از 17 تيرماه با شعار «زندگي آموختني است» با هدف ايجاد استحكام بنيان خانواده و آرامش در فضاي اجتماعي براي زوج‌هاي جوان اجرا شد.
ارتقاي سطح آگاهي و بهبود نگرش و فرايند خانواده‌محوري از رويكردهاي اصلي اين طرح است كه در 2مرحله ويژه زوج‌ها برگزار شده است.
در مرحله اول كارگاه پنج‌جلسه‌اي با محوريت موضوع «شناخت دو طرف از يكديگر» با حضور كارشناس ديني برگزار شد، پس از آن زوج‌هاي جوان در اردوهاي آموزشي «خانواده پايدار» در فرهنگ‌سراي امام (ره) شركت كردند و در مرحله پاياني آيين اختتاميه برگزار مي‌شود.
اختتاميه اين طرح همزمان با سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) روز چهارشنبه يكم شهريورماه ساعت 17:30 در فرهنگسراي اشراق برگزار مي‌شود و طي آن تعدادي از زوج‌هاي جوان از مناطق 22‌گانه شهر تهران كه پنج سال از زندگي مشتركشان مي‌گذرد، تقدير مي‌شوند.

*ويژه برنامه «بانوي آب و آيينه» در فرهنگسراي كار و تعاون
زندگاني ساده، بي‌آلايش و پر محتواي معصومين (ع) مي‌تواند الگوي مناسبي براي ازدواج، تربيت فرزندان و ديگر مباحث پيرامون زندگي ما باشد از اين رو فرهنگسراي كار و تعاون، در سالروز ازدواج امام علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) (روز ازدواج)، با هدف معرفي الگوهاي مناسب و واقعي در زمينه ازدواج و به منظور ترويج فرهنگ ازدواج آسان ويژه برنامه سالروز پيوند آسماني «بانوي آب و آيينه» را برگزار مي‌كند.
اين ويژه برنامه در قالب آيين تجليل از 2زوج جوان موفق سال اولي روز چهارشنبه اول شهريورماه از ساعت 21 تا 23 بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد سيد الشهدا(ع) برگزار مي‌شود.
هم كفو و همتابودن، قناعت و ساده زيستي، دوري از اشرافي‌گري و تجملات، سخت نگرفتن بر همديگر، ملاك قراردادن معيارها و خصوصيات معنوي و ديني و اخلاقي، مهريه پايين، بنا كردن زندگي بر پايه محبت و عشق واقعي از روي شناخت، حجب و حيا از معيارهاي انتخاب زوج‌هاي موفق است.
علاقه‌مندان براي حضور در ويژه برنامه «بانوي آب و آيينه» مي‌توانند به مسجد سيد الشهدا(ع) به نشاني خيابان دامپزشكي، بعد از استاد معين، نبش كوچه عزتي مراجعه كنند.

*جشن پيوند آسماني در كتابخانه بوستان نرگس
جشن پيوند آسماني با حضور نوعروسان با هدف ترويج ازدواج آسان و شروع زندگي بانوان جوان با الگوگيري از زندگي بانوي آسماني حضرت فاطمه زهرا(س) و ساده زيستي ايشان در كتابخانه بوستان نرگس برگزار مي‌شود.
مشاوره در رابطه با تحكيم خانواده، اجراي موسيقي، دف نوازي همراه با مولودي خواني و اهداي هداياي فرهنگي به زوج‌هاي جواني كه در اين ايام زندگي مشترك خود را آغاز كرده اند از جمله برنامه‌هاي اين جشن است.
ويژه برنامه پيوند آسماني چهارشنبه اول شهريورماه ساعت 11 در كتابخانه بوستان نرگس منطقه 18 ميزبان بانوان جوان است.

*ويژه برنامه «پيوند مهر و ماه» در مجتمع فرهنگي هنري حكيميه
اين ويژه برنامه با هدف شناخت و تعميق شهروندان از الگوهاي ديني روز چهارشنبه يكم شهريور ماه ساعت 10 در مجتمع فرهنگي هنري حكيميه برگزار مي‌شود.
سخنراني در مورد سبك زندگي اسلامي –ايراني، خصوصيات اخلاقي يك فرد مومن و...، مولودي خواني، مسابقه مذهبي از زندگينامه حضرت زهرا (س) از بخش هاي اين ويژه برنامه است.
علاقه‌مندان به شركت در اين برنامه معنوي مي‌توانند به مجتمع فرهنگي هنري حكيميه به نشاني شهرك حكيميه، بلوار نور، بوستان نور مراجعه كنند.

*ويژه برنامه «نوراني ترين پيوند» در خانه فرهنگ صدف
خانه فرهنگ صدف همزمان با جشنواره تابستاني تهران و فرارسيدن سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س) برنامه نوراني‌ترين پيوند را با هدف گسترش و تعميق شناخت شهروندان از الگوهاي ديني روز چهارشنبه يكم شهريورماه ساعت 18 برگزار مي‌كند.
در اين برنامه به سبك زندگي اسلامي و ساده پرداخته مي‌شود، مولودي خواني، مسابقه و... از ديگر بخش‌هاي اين برنامه است.
علاقه‌مندان به شركت در اين برنامه معنوي مي‌توانند به خانه فرهنگ صدف به نشاني پاسداران، انتهاي گلستان پنجم، بوستان صدف مراجعه كنند.

*«كلبه آرامش»؛ نشستي با رويكرد شناخت زوجين از يكديگر
نشست «كلبه آرامش» همزمان با سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت زهرا (س) با هدف توجه به نقش و اهميت خانواده در تعاليم ديني و آموزه‌هاي فرهنگي چهارشنبه اول شهريورماه ساعت 16 در خانه فرهنگ فرشته آزادي برگزار مي‌شود.
در نشست «كلبه آرامش» مطالبي همچون شناخت و معرفت زوجين از يكديگر كه منتج به آرامش مي‌شود و مي‌توانند الگويي از رحمت، مودت و تسكين را براي مخاطبان ارائه دهد توسط دكتر محمد اسماعيل ديده بان مشاور و سخنران حوزه خانواده و رسانه و فعال برنامه‌هاي خانواده محور تبيين مي‌شود.
خانه فرهنگ فرشته آزادي در بزرگراه شهيد محلاتي، خيابان دهم فروردين، بلوار پاسدار گمنام واقع است.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: معصومه جوان معبودي انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/7245/ 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه