۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82608388
T T
۰ نفر
قائم مقام نمایشگاه اینترپك:لغو تحریم ها فرصت خوبی برای همكاری ایران و آلمان بوجود آورد

تهران- ایرنا- قائم مقام نمایشگاه های اینترپك و دروپای آلمان می گوید: پس از تحولات اخیر و لغو تحریم ها، فرصت ها و پتانسیل های مختلفی برای همكاری دو جانبه ایران و آلمان فراهم آمده است كه باید از آنها استفاده كنیم.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «توماس دوزه» روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت نخستین برگزاری نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی(اینترپك) در ایران كه در سالن كنفرانس بانك شهر برگزار شد، گفت: مجموعه اینترپك در سراسر جهان نمایشگاه برگزار می كند و قرار است هشتمین نمایشگاه این مجموعه در شهر آفتاب تهران برگزار شود.
وی افزود: تقاضای فروش غذاهای بسته بندی در جهان همواره رو به افزایش است و رشد تقاضا در كشورهای اروپایی یك درصد و در شمال آفریقا 18 درصد است و ایران با جمعیت 80 میلیونی دارای نرخ تقاضای بالایی است كه باید از این فرصت استفاده كنیم.
قائم مقام نمایشگاه های اینترپك و دروپای آلمان گفت: در نمایشگاه های اینترپك كه تاكنون در كشورهای مختلف برگزار شده ، به طور میانگین 2 هزار و 860 غرفه برپا شده است و نمایندگان شركت ها از 60 كشور جهان از جمله ایران حضور داشته اند. این نمایشگاه به طور میانگین 179 هزار و 500 بازدیدكننده از 48 كشور جهان داشته است و حدود یك هزار خبرنگار از سراسر جهان این رویداد را پوشش داده اند.
دوزه درباره برگزاری نمایشگاه هشتم در شهر آفتاب گفت: سه دلیل عمده برگزاری این نمایشگاه در شهرآفتاب محل مناسب نمایشگاه و نزدیكی به فرودگاه بین المللی، تناسب تقویم بین المللی برگزاری نمایشگاه كه متناسب با نیمه دوم و سری دوم نمایشگاه های ما است و هم افزایی تولیدكنندگان شركت كننده در این نمایشگاه است.
وی تاكید كرد: رویكرد ما در برگزاری این نمایشگاه استفاده از پتانسیل ایران و برگزاری نمایشگاهی قوی و مقتدر است. این نمایشگاه شروعی برای سرمایه گذاری در ایران است و اگرچه در این راه چالش های جدی وجود دارد، سعی داریم این چالش ها را برطرف و در راستای رشد و شكوفایی این نمایشگاه گام برداریم.

** برندسازی بسته بندی یكی از استراتژی های برگزاری نخستین نمایشگاه چاپ و بسته بندی
«سید محمد سیدی» مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در ادامه نشست خبری گفت: دو موضوع گروه بندی و برندسازی در عرصه دسته بندی از بحث های مطرح در این نمایشگاه است و در واقع این نمایشگاه دومین نمایشگاه بعد از نمایشگاه A&B است و امیدواریم در عرصه فلز و بسته بندی به جایگاه مناسب برسیم.
وی اظهار داشت: آلمان جایگاه ویژه ای در نمایشگاه های دنیا دارد و همراهی اش با این نمایشگاه ، تحولی جدی در عرصه بسته بندی در خاورمیانه ایجاد می كند و هدف ما ارتقای جایگاه صنعت بسته بندی است.
سیدی با اشاره به جایگاه صنعت بسته بندی در كشور تركیه و توفیق های آن گفت: یكی از مشكلات صنعت بسته بندی در ایران خلاء كار تخصصی است و هدف ما ارتقای جایگاه صنعت بسته بندی در كشور است تا بتوانیم با كمك این صنعت به كشورهای هدف صادرات داشته باشیم.
وی از رسانه ها خواست تا به كمك نمایشگاه شهر آفتاب و برگزاری نمایشگاه ها پتانسیل های بالقوه كشور را به فعل تبدیل كنند.
«حامد ایرانی» نماینده شركت برساز رویداد پارس در ادامه این نشست خبری گفت: در سال 1394 ایده برپایی نمایشگاه فرآوری (شامل مواد غذایی، نوشیدنی، آرایشی و دارویی) و چاپ شكل گرفت.
وی تصریح كرد: مقرر شد نمایشگاه دروپا از چاپ و نمایشگاه اینترپك از فرآوری حمایت كند. این برای نخستین بار است كه از مجموعه نمایشگاه های اینترپك در ایران برگزار می شود.
ایرانی افزود: بعد از برنامه جامع اقدام مشترك(برجام) و حضور هیات های خارجی در كشورمان بسیاری از سرمایه گذاران همچون نمایشگاه های دوسلدولف آلمان نسبت به برگزاری نمایشگاه در كشورمان ابراز تمایل كرده اند.
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران از 20 تا 23 مهرماه با همكاری دو نمایشگاه اینترپك و دروپای آلمان و شركت برساز رویداد پارس در محل نمایشگاه شهر آفتاب از ساعت 10 صبح تا 18 برگزار می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**9132**1561**خبرنگار: فرزانه سلامت بخش**انتشار:مژگان توانا
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد