۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82608109
T T
۰ نفر
ایران 174 مهاجر غیرقانونی پاكستانی را تحویل این كشور داد

اسلام آباد - ایرنا - رسانه های پاكستان اعلام كردند كه نیروهای مرزبانی جمھوری اسلامی ایران 174 تبعه پاكستانی را به جرم ورود غیرقانونی به آن كشور بازداشت و تحویل مسئولان مرزی پاكستان دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های پاكستان، مهاجران بازداشت شده روز گذشته (یكشنبه) از طریق منطقه مرزی «تفتان» (هم مرز با شهر «میرجاوه» در ایران) به نیروهای مرزبانی پاكستان تحویل داده شدند.
گزارش رسانه پاكستانی حاكی است كه اتباع یادشده، كارگرانی هستند كه به دلیل نداشتن مدارك مربوط به مهاجرت، در ایران دستگیر شده و برخی از آنان نیز قصد عبور از مسیر ایران برای ورود غیرقانونی به كشورهای اروپایی را داشتند.
ماه های گذشته نیز نیروهای مرزی ایران 70 تبعه پاكستانی را كه به طور غیرقانونی وارد كشور شده بودند، پس از بازداشت تحویل مقامات مرزی پاكستان دادند.
مهاجرت غیرقانونی اتباع پاكستانی به ایران كه موضوع تازه ای نیست، همواره مشكلاتی را برای دو كشور ایجاد كرده و گاهی مهاجرتهای غیرقانونی از مسیرهای خطرناك و با وسیله هایی غیرایمن، سبب شده است تا این افراد جان خود را از دست بدهند.
همه ساله تعداد زیادی از اتباع پاكستان كه سعی می كنند بطور غیرقانونی وارد ایران شوند، از سوی نیروهای مرزبان ایران دستگیر و اغلب به كشورشان بازگردانده می شوند.
این رویداد تقریبا هر ماه و گاهی چند بار در طول یك ماه اتفاق می افتد.
بیكاری و مشكلات عدیده اقتصادی در پاكستان از مهمترین دلایل مهاجرتهای غیرقانونی اتباع این كشور محسوب می شود.
این مهاجران غیرقانونی پس از ورود به ایران، معمولا سعی می كنند تا خود را به مرز تركیه برسانند و از طریق ورود غیرقانونی به تركیه و سپس یونان، خود را به اروپا برسانند اما در بیشتر موارد در خاك ایران یا تركیه گرفتار نیروهای مرزبان و پلیس می شوند.
آساق*274**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

سرخط اخبار جهان