۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۷
کد خبر: 82606071
T T
۰ نفر
كشف بیش از 10 میلیارد ریال ارز قاچاق توسط پلیس فرودگاه‌

تهران-ایرنا- فرمانده پلیس فرودگاه‌های كشور از كشف بیش از 10 میلیارد ریال ارز قاچاق و غیرقانونی توسط كاركنان پلیس دو فرودگاه كشور خبر داد.

به گزارش روزشنبه ایرنا ازپایگاه خبری پلیس، سردار حسن مهری افزود: طی روندی كه در راستای تشدید اقدامات كنترلی از مرزهوایی انجام می گیرد، كاركنان پلیس فرودگاه‌های بین‌المللی امام خمینی (ره) و فرودگاه ارومیه موفق به كشف این مقادیر از ارز قاچاق شدند.
وی ادامه داد: ماموران گیت بازرسی پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در دو مرحله از اقدامات خود، هنگام چك و كنترل بار همراه مسافران، موفق به كشف 8 میلیارد و 831 میلیون ریال ارز قاچاق شدند.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های كشور درتشریح جزئیات كشفیات در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: ماموران پلیس این فرودگاه هنگام چك و كنترل مسافران ورودی ازمبداء دوبی به شخصی با هویت معلوم در باره حمل وانتقال ارز قاچاق مظنون شدند كه در بازرسی از این متهم 78 هزاردلار آمریكا (معادل 2 میلیارد و 931 میلیون ریال) را كه به روش ماهرانه‌ای در جیب جلیقه جاسازی شده بود، كشف كردند.
وی افزود: درمورد دوم نیز ماموران گیت بازرسی موفق شدند از یك نفرمسافر ورودی از مبداء شهر «ایروان» مقدار 139 هزار یورو ارزقاچاق (معادل 5 میلیارد و 900 میلیون ریال) را كشف كنند.
سردار مهری در مورد كشف ارز قاچاق درفرودگاه ارومیه نیز این گونه توضیح داد: عوامل گیت بازرسی پلیس فرودگاه ارومیه نیز دربازرسی بارهمراه مسافران ورودی از مبدا 'ایروان'،به شخصی با احتمال حمل و انتقال ارز قاچاق مشكوك شدند و در بازرسی از این شخص مبلغ 167 هزار و 500 لیر تركیه (معادل یك میلیارد و 800 میلیون ریال) را كه به روش خاصی در داخل كیف همراه جاسازی شده بود، را كشف كردند.
این مقام ارشد انتظامی گفت: مجموع ارزش ریالی ارزهای كشف شده برابر با 10 میلیارد و 631 میلیون ریال است كه پرونده‌ای در این خصوص تشكیل و به همراه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل تعزیرات حكومتی استان شد.
اجتمام9105*1724
تنظیم: معصومه نیكنام * انتشار: حسین فتح الهی

سرخط اخبار سیاست