۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۴
کد خبر: 82596214
T T
۰ نفر
خروج خودرو از كیش به صورت موقت آزاد شد

كیش – ایرنا - مدیر كل گمرك جزیره كیش گفت : خروج خودرو از جزیره كیش از امروز چهارشنبه به سرزمین اصلی به صورت موقت و تا اطلاع ثانوی آزاد اعلام شد .

مهدی اقبالی مقدم روز چهارشنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در این زمینه گفت: پس از بررسی موضوع درخواست جمعی از ساكنان جزیره كیش مبنی بر لغو ممنوعیت قانون خروج موقت خودرو از كیش به سرزمین اصلی ، پیگیری ها و نامه نگاری های لازم توسط مسئولان منطقه و گمرك كیش با گمرك ایران انجام شد .
وی با تاكید بر اینكه خروج خودرو بر اساس روال سابق و طبق قانون انجام می گیرد اظهار كرد : طبق بخشنامه اعلام شده خروج خودروهای بالای دو هزار و 500 سی سی از جزیره ممنوع است و تنها خودروهای با حجم موتور دو هزار و 500 سی سی و پائین تر اجازه تردد خواهند داشت .
جمعی از ساكنان جزیره كیش در دو ماه اخیر از مسئولان منطقه و گمرك بندر جزیره كیش خواسته بودند تا قانون ممنوعیت خروج موقت خودرو از كیش لغو شود.
در ایام نوروز نیز این قانون به منظور رفاه حال ساكنان جزیره كیش به مدت حدود یكماه نیز لغو شده بود.
بر اساس بخشنامه مركز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرك جمهوری اسلامی ایران مورخ 26 آبان‌ماه سال 95 از گمرك های مناطق آزاد خواسته شده تا علاوه بر لغو دستورالعمل های قبلی در خصوص تردد خودروهای مناطق آزاد، از قبول هرگونه درخواست برای ورود موقت خودروهای مزبور به سرزمین اصلی خودداری كنند.
1630*1641/خبرنگار: مریم زبان دان - انتشار دهنده : امیر برزی

سرخط اخبار استان‌ها