۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۰
کد خبر: 82595029
T T
۰ نفر

«فرزانه شرفبافی» سرپرست ایران ایر شد

۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۰
کد خبر: 82595029
«فرزانه شرفبافی» سرپرست ایران ایر شد

تهران- ایرنا- «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی در حكمی «فرزانه شرفبافی» را به عنوان سرپرست جدید شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایران ایر) منصوب كرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، در حكم آخوندی خطاب به شرفبافی آمده است: با توجه به مراتب دانش، تعهد، تخصص و تجربه‌های ارزنده‌ی سركار در صنعت هوایی و نظر به اینكه «فرهاد پرورش» به سمت نمایندگی ایران در ایكائو منصوب شده‌ است و باتوجه به مصوبه مجمع عمومی شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) مبنی بر انتخاب سركار به عنوان مدیرعامل شركت و اقدام جهت طی سایر مراحل قانونی و تا طی آن به موجب این حكم به عنوان سرپرست شركت منصوب می‌شوید.
وی در این حكم خطاب به شرفبافی، ماموریت‌های 6 گانه‌ای از جمله «اقدام در جهت بازسازی ساختاری همه جانبه‌ هما اعم از حقوق، مالی، فنی و ناوگان و تجهیزات و پیگیری و تداوم فعالیت‌هایی كه مدیریت پیشین در این ارتباط آغاز كردند و انجام دادند» تعریف كرد.
در حكم وزیر راه وشهرسازی آمده است:‌هما باید برای رقابت در سطح منطقه و جهان آماده و به عنوان شركتی در سطح جهانی ارتقا یابد. لازمه این كار بكارگیری مدیریت تحول تمام عیار در شركت است كه امید است با همكاری تمام همكاران هما اعم از عوامل فنی، عملیات، بازرگانی و خدمات و با تكیه بر هویت همایی آنان و توسعه فرهنگ مشاركت و مسئولیت اجتماعی در شركت این كار به نحو احسن و با كمترین هزینه به سرانجام برسد.
وزیر راه و شهرسازی در سومین ماموریت تاكید كرده است: ایمنی و استانداردهای پرواز قواعد غیرقابل شكست در عملیات هوانوردی هستند. از شما و تمام عوامل فنی و عملیاتی هما انتظار می‌رود به طور مستمر نحوه‌ی بكارگیری و اجرای فرآیندهای ایمنی و استاندارها را مورد ارزیابی قرار دهید و اقدامات لازم را در جهت افزایش كارایی آن‌ها معمول دارید.
آخوندی در این حكم می افزاید: تكیه بر اصول مدیریت بازرگانی حاكمیت شركتی و مدیریت حرفه‌ای مهم‌ترین اصولی هستند كه باید مورد توجه سركار و تمامی اعضای محترم هیات مدیره باشد و به هیچ وجه از آن‌ها تخطی نكنید.
وزیر راه و شهرسازی در پنجمین ماموریت سرپرست جدید هما تاكید كرده است: هما در نهایت یك شركت خدمات هواپیمایی است. از این‌رو، اصلی‌ترین هدف آن باید جلب رضایت مشتریان باشد. علیرغم اینكه نوسازی ناوگان در طی زمان انجام خواهد شد، هما باید به دستورالعمل حقوق مسافر وفادار و تمامی تلاش خود را در جهت كمینه كردن تاخیرها و عرضه برترین خدمات به مشتریان بكار گیرد. در نهایت برترین شاخص موفقیت هما میزان رضایت مشتریان آن است.
در این حكم اضافه شده است: باتوجه به خرید هواپیماهای برد كوتاه، یك تغییر ساختاری در سازمان هما باید صورت گیرد تا هما بتواند خدمات منطقه‌ای را در ایران عرضه كند، همه ما از اینكه هما پیام‌آور توسعه منطقه‌ای، دسترسی گسترده‌تر مردم به خدمات هوایی و برقراری عدالت جغرافیایی در آینده خواهد بود، افتخار خواهیم كرد.
به گزارش ایرنا، فرزانه شرفبافی ۴۴ سال دارد و دارای رتبه اول مهندسی مكانیك در كشور بوده و دارای مدرك دكتری هوافضا از دانشگاه شریف است.
وی كه پیش از این عضو هیات مدیره هما بود، مسئولیت هایی مانند مدیركل پژوهش و بهسازی منابع انسانی هما، ریاست مركز آموزش و بهسازی منابع انسانی هما، ریاست ارشد تضمین كیفیت در مهندسی و تعمیرات هما و همچنین دبیری انجمن علمی حمل و نقل هوایی كشور را در كارنامه خود دارد.
دولت دوازدهم در نظر دارد فرصت های شغلی و مدیریتی بیشتری را در اختیار بانوان قرار دهد و انتصاب خانم شرفبافی به عنوان سرپرست ایران ایر نخستین حكم در آستانه شكل گیری دولت دوازدهم به شمار می رود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**9189** 1561** خبرنگار: اسماعیل داودی**انتشار:مژگان توانا
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد