۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۴۶
کد خبر: 82586746
T T
۰ نفر

ساخت 10 سد جديد در مازندران

۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۴۶
کد خبر: 82586746
ساخت 10 سد جديد در مازندران

ساري - ايرنا - مديرعامل آب منطقه‌اي مازندران گفت كه 10 سد جديد در دست ساخت است كه با اتمام و آبگيري آنها تا حدود زيادي در مهار آب هاي سطحي موفق خواهيم شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، محمدابراهيم يخكشي عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشيه آبگيري سد گلورد افزود : در حال حاضر سه سد گلورد ، هراز و چالوس در مازندران در دست ساخت و تكميل است كه با قوت براي تكميل و افتتاح آن تلاش مي شود.
وي با اعلام اينكه اكنون تنها 9 درصد آب هاي سطحي مازندران مهار مي شود ، ادامه داد : با اتمام سدهاي در دست ساخت و برنامه ، ميزان مهار آب هاي سطحي به بيش از 40 درصد خواهد رسيد.
يخشكي گفت : همزمان با احداث اين سد ، شبكه آن نيز اجرايي شده است كه با آبگيري و رها سازي آب از سد گلورد ، مشكلات موجود بويژه در بخش كمبود آب شرب و كشاورزي شرق مازندران به عنوان منطقه ممنوعه شمال كشور رفع خواهد شد.
مديرعامل آب منطقه‌اي مازندران از اين استان به عنوان منطقه اي پرجمعيت با اراضي كشاورزي زياد و بسيار حاصلخيز ياد كرد و افزود : براي تامين نياز آبي استان در شرايط فعلي حداقل 30 درصد از آب هاي سطحي استان بايد در پشت سدها ذخيره شود تا در شرايط بحراني بتوان بدون دغدغه آب را در اين استان مديريت كرد.
مازندران داراي 147 شاخه رودخانه ، يكهزارو 798 سردهنه كشاورزي ،48 رشته قنات ، هفت هزارو 394 دهنه چشمه و763 قطعه آببندان است.
بيش از 70 هزار حلقه چاه عميق و نيمه عميق مجاز در استان مازندران وجود دارد كه به طور ميانگين سالانه حدود 2/1 ميليارد مترمكعب آب از آنها برداشت مي شود.
خبرنگار : مريم نظري ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7332/1654

سرخط اخبار استان‌ها