۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82565865
T T
۰ نفر

رئیس قدرتمندترین شركت بیمه چین دستگیر شد

۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82565865
رئیس قدرتمندترین شركت بیمه چین دستگیر شد

پكن - ایرنا - مسئولان دستگاه قضایی چین در تازه ترین اقدام خود در راستای مبارزه با فساد در این كشور، «وو شیائو خویی» رئیس شركت بیمه «آنبانگ» را بازداشت كردند.

به گزارش ایرنا، از «آنبانگ» به عنوان ثروتمندترین و قدرتمندترین شركت های بزرگ خدمات بیمه در چین نام برده می شود.
تارنمای ساوت چاینا روز پنجشنبه در گزارشی اعلام كرد كه «وو شیائو خویی» با نوه «دنگ شیائو پینگ» رهبر فقید چین و معمار اصلاحات ازدواج كرده است و در مبارزه گسترده دولت فعلی چین با فساد بازداشت شده است.
از این فرد به عنوان بلندپایه‌ترین فردی نام برده می شود كه در تلاش‌های دولت برای مهار كردن فساد در بخش مالی دستگیر می شود.
بر اساس اعلام این رسانه هنگ كنگی، این اقدام چین حركتی در راستای اصلاحات مالی و بانكی و حتی صنعت بیمه در كشور محسوب می شود و برای همین هر مهره ای را كه در این بخش تخلفاتی كرده باشد، به دام خواهد انداخت.
گزارش می افزاید: در جریان بحران بورس در چین در سال ۲۰۱۵ میلادی میلیاردها دلار پول جابجا شد و نهایتا سرنخی هم بدست نیامد و نزدیك به ۲۰ میلیون نفر از سرمایه گذاران كوچك سرمایه هایشان را از دست دادند و ظاهرا دستگیری این فرد بی ارتباط با آن قضیه نیست.
بخش مالی، بانكی و صنعت بیمه چین از ثروت كلانی برخوردار است كه به دلیل مرتكب شدن برخی از افراد این صنعت به فساد مالی، دستگاه قضایی این كشور مبادرت به دستگیری آنها می كند.
از سال ۲۰۱۳ میلادی كه مبارزه با فساد در چین شروع شد تاكنون بیش از یك میلیون مقام چینی مرتكب فساد دستگیر و بعضا محاكمه شده اند.
شركت بیمه مذكور كه ریاست آن را «وو شیائو خویی» بر عهده داشته است در ۱۰ سال گذشته ۱۰۰ برابر از لحاظ ثروت رشد كرده و ۳۲۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار دارایی دارد.
شركت آنبانگ به خاطر خریدهای بزرگ املاك در بازار بین المللی از جمله خرید هتل والدورف در منتهن نیویورك از شهرت بین المللی برخوردار است.
آساق**۲۳۱**انتشاردهنده:فرهاد راستی

سرخط اخبار جهان