۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۲۴
کد خبر: 82486719
T T
۰ نفر
كشته شدن يك نظامي مصر در سيناء/ تحويل سه جنگنده فرانسوي به ارتش مصر

تهران- ايرنا- منابع امنيتي مصر از كشته يك سرباز در شمال سيناء و تحويل سه جنگنده فرانسوي «رافال» به ارتش مصر خبر دادند.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري الحياه، تعدادي افراد مسلح ناشناس پس از استقرار در اطراف يكي از مراكز امنيتي در جاده العريش- الشيخ زويد واقع در شمال سيناء، يك سرباز 22 ساله مصري را تيرباران كردند.
در پي اين تيراندازي، سرباز مصري در دم كشته و يك زن 80 ساله نيز در خيابان اسيوط در العريش زخمي شد.
منابع نظامي مصر گزارش دادند كه نيروهاي ارتش نيز پس از وقوع حادثه تيراندازي، عمليات امنيتي در جنوب شهر رفح انجام دادند كه در پي آن تعدادي از عناصر مسلح زخمي شدند.
«تامر الرفاعي» سخنگوي ارتش مصر اعلام كرد كه نيروهاي مصري در شمال سيناء در اين عمليات يك خودروي بمب گذاري شده متعلق به «عناصر تكفيري» و همچنين دو بمب آماده انفجار را در شمال صحراي سيناء كشف و ضبط كردند.
مصر از زمان بركناري محمد مُرسي اولين رئيس جمهور منتخب اين كشور در كودتاي نظامي تحت فرمان عبدالفتاح السيسي، رئيس جمهور فعلي و فرمانده نيروهاي مسلح وقت در جولاي 2013 (تابستان 1392) صحنه ناآرامي‌ و خشونت بوده است.
در پي بركناري مرسي، گروه انصار بيت المقدس از گروه‌هاي تروريستي مستقر در سيناء، با گروه تروريستي داعش اعلام بيعت كرد و نام خود را به گروه «ولايت سيناء» تغيير داد.
اين گروه تروريستي طي سال‌هاي اخير به دفعات نظاميان و غيرنظاميان مصري را در شمال سيناء هدف قرار داده و تاكنون صدها نفر از آنها را كشته و زخمي كرده است.
خبر ديگر از مصر اينكه ارتش مصر سه جنگنده فرانسوي از نسل چهارم «رافال» را تحويل گرفت.
ارتش مصر اعلام كرد كه اين سومين مرحله از تحويل جنگنده‌ رافال در چارچوب قرارادهاي استراتژيك مصر و فرانسه است كه شامل همكاري بين دو كشور در زمينه هاي تسليحاتي و نظامي مي شود.
خاورم/1275
مترجم: جبار حسيني* انتشار دهنده: مجيد جعفري

سرخط اخبار جهان