۱۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۱۲
کد خبر: 82484987
T T
۰ نفر
ظریف: زمان جوسازی و فرافكنی پایان یافته است

تهران - ایرنا - «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به حمله موشكی آمریكا به سوریه، بار دیگر این قبیل اقدامات را محكوم كرد و گفت: زمان جوسازی و فرافكنی پایان یافته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ظریف روز جمعه در صفحه توئیتر خود نوشت: به عنوان تنها قربانی اخیر استفاده گسترده از سلاح های شیمیایی (توسط صدام در دهه 80 میلادی)، ایران هرگونه استفاده از سلاح های كشتار جمعی توسط هر كس و علیه هر كس را محكوم می كند.
وی افزود: آمریكا به صدام حسین در استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران در دهه 80 میلادی كمك كرد. سپس دوبار به بهانه های بی اساس شیمیایی به حمله نظامی اقدام كرد: سال 2003 و اكنون.
وزیر امور خارجه خاطر نشان كرد: كمتر از دو دهه بعد از یازده سپتامبر، آمریكا در دو جبهه سوریه و یمن در كنار القاعده و داعش می جنگد. زمان جوسازی و فرافكنی پایان یافته است.
آمریكا بامداد امروز(جمعه) با پرتاب 59 فروند موشك، پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص واقع در مركز سوریه را مورد حمله قرار داد.
سوریه از این پایگاه برای حمله به مواضع تروریست ها در شرق و شمال غرب این كشور استفاده می كند و حمله امریكا از سوی عناصر مسلح مورد استقبال قرار گرفت.
سیام ** 1053 ** خبرنگار: حمید شریفی كیا * انتشار: امید غیاثوند
۰ نفر