۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳
کد خبر: 82469813
T T
۰ نفر
انتخابات الكترونیكی در 19 شهر استان تهران

تهران- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینكه ثبت نام از متقاضیان پنجمین دوره شوراهای اسلامی استان از صبح امروز(دوشنبه) آغاز شده است، گفت: در این مرحله 19 شهر استان به صورت الكترونیكی انتخابات برگزار می شود.

سیدشهاب الدین چاوشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: كسانی كه از طریق دفاتر پیشخوان اقدام به پیش ثبت نام پنجمین دوره شورای اسلامی شهرها و روستاها داشته اند، می توانند با ارائه كد رهگیری فرم تكمیل شده را حضوری امضا و ثبت نام خود را نهایی كنند.
وی اظهاركرد: در پنجمین دوره انتخابات شورای شهرها و روستاها 476 روستا و 42 شهر، انتخابات مذكور را برگزار می كنند.
وی تصریح كرد: شهرهایی كه شوراهای آن هفت و 9 نفره اداره می شوند، نیز مشمول برگزاری انتخابات الكترونیكی خواهند بود.
چاوشی ادامه داد: عوامل اجرایی بمنظورثبت نام نامزدها در این مرحله توسط همكاران فرمانداری ها و بخشداری ها برعهده خواهند داشت،كه تحت نظارت شخص فرماندار و بخشدار انجام وظیفه می كنند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداربا بیان اینكه روند و مراحل اعلام صلاحیت ها چه زمانی مشخص خواهد شد، ادامه داد: پس از اتمام ثبت نام ، مرحله صلاحیت قانونی متقاضیان توسط هیات های اجرایی آغاز و در مهلت قانونی تعیین شده به اطلاع افراد ذینفع می رسد.
وی ادامه داد: در صورت رد صلاحیت داوطلبان در مهلت قانونی تعیین شده می توانند اعتراض كتبی خود را جهت رسیدگی به هیات های نظارت ارائه و منتظر تجدید نظر در رای هیات اجرایی باشند.
چاوشی همچنین به تعداد صندوق های اخذ رای در سطح استان تهران اشاره كرد و گفت: در مجموع 6 هزارو 200 شبعه اخذ رای برای پنجمین انتخابات شوراها پیش بینی شده كه البته تائید نهایی آن بستگی به نظر هیات های اجرایی و نظارت خواهد داشت.
پنچمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت 96 در سراسر كشور برگزار خواهد شد.
تا پایان وقت اداری روز ششم فروردین سال 96 داوطلبان می توانند با مراجعه به فرمانداری ها و بخشداری های در سراسر استان ثبت خود را انجام دهند.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی.امین كمالی فر **انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
تهرام/1109/7247 / 6139 /1484
۰ نفر