۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۰۷
کد خبر: 82468716
T T
۰ نفر
مانور غيرنظامي براي مقابله با حملات موشكي كره شمالي در ژاپن

پكن - ايرنا - براي اولين بار در ژاپن مانوري براي آمادگي مردم برگزار شده است تا در صورت حمله احتمالي موشكي كره شمالي، اين كشور آمادگي كاهش تلفات و رساندن آن به حداقل را داشته باشد.

به گزارش ايرنا، ژاپن به دليل ميزباني 50 هزار نيروي نظامي آمريكا، بيشترين نگراني را از باب اين حملات دارد و انجام اين تمرينات همزمان با افزايش نگراني بابت گسترش فعاليت هاي موشكي كره شمالي صورت گرفته است.
كره شمالي در يك سال گذشته بارها به سمت درياي ژاپن اقدام به پرتاب موشك كرده و در ماه جاري ميلادي هم سه فروند موشك بالستيك به اين منطقه پرتاب كرد كه پس از يكهزار كيلومتر مسافت در منطقه انحصاري اقتصادي ژاپن فرود آمد.
از سوي ديگر كره شمالي پس از همين پرتاب ها هشدار داد كه اين كشور خود را آماده مي كند تا در صورت لزوم پايگاه هاي آمريكا را در ژاپن هدف قرار دهد.
تلويزيون ژاپن روز شنبه تصاويري را منتشر كرده است كه نشان مي دهد مردم در شهر «اوگا» در شمال اين كشور با شنيدن صداي آژير در حال تخليه منازل خود هستند.
اين تمرينات فرضي به دليل پرتاب موشك هاي بالستيك كره شمالي در اين شهر برگزار شد و در تصاوير ديده مي شود مردم سراسيمه در حال رفتن به مناطق امن هستند.
مسئولان ژاپني مي گويند، اين مانور در واكنش به نگراني فزاينده از وضع امنيتي منطقه صورت گرفته است.
«اوگا» يكي از نزديكترين مناطق ساحلي ژاپن به نواحي است كه موشك هاي كره شمالي در آنجا فرود آمده و اين اولين بار است در ژاپن چنين تمريناتي برگزار مي شود.
بسياري در ژاپن مي گويند كه سيار شدن وسايل براي پرتاب موشك هاي كره شمالي كار رديابي آنها را بسيار سخت مي كند و به همين دليل بايد براي هر سناريويي آماده بود.
آساق**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستي

سرخط اخبار جهان