۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۱۰
کد خبر: 82461998
T T
۰ نفر
تردد 61 ميليون وسيله نقليه در جاده‌هاي كردستان طي سال جاري

سنندج- ايرنا- معاون حمل و نقل اداره‌كل حمل و نقل جاده اي كردستان گفت: طي سال جاري تاكنون 61ميليون تردد وسيله نقليه در كردستان توسط 48 دوربين تردد شمار ثبت شده كه نسبت به جاده هاي استان، از آمار بالايي برخوردار است.

صلاح‌الدين محمدي، روز يكشنبه در نشست خبري با خبرنگاران كردستان افزود: در سال جاري چهار ميليون مسافر توسط وسايل حمل و نقل عمومي و پنج ميليون تن كالا ترانزيت شده است.
وي با اشاره به اينكه ميانگين چندساله در هر سال حدود 10 ميليون نفر مسافر جابجا مي شد گفت: كاهش اين ميزان به چهار ميليون مسافر نشان دهنده استفاده مردم از خودروهاي شخصي و افزايش بار ترافيك در جاده ها است.
معاون حمل و نقل اداره‌كل حمل و نقل جاده اي كردستان جابجايي مردم با وسائل نقليه شخصي را از چالش‌هاي حوزه حمل و نقل عمومي كردستان عنوان كرد و افزود: اين نوع سفر ها به دليل اينكه نظارت و ساماندهي بر روي آنها وجود ندارد برخي مواقع مشكلاتي را براي مسافران به وجود مي آورند.
محمدي افزود: تمامي رانندگان و وسايل نقليه عمومي شناسنامه دارد از سوي اين اداره كل به صورت مداورم نظارت مي شوند و مردم مي توانند تمامي تخلفات رانندگان را به وسيله شماره پيام كوتاه 5000163727 به اين اداره كل اعلام كنند.
معاون حمل و نقل اداره‌كل حمل و نقل جاده اي كردستان گفت: تمام شكايت‌هايي كه از سوي مردم به اين شماره پيامك مي‌شود به صورت كامل بررسي و نتيجه نيز به شاكي اعلام مي شود.
محمدي از ارائه آموزش‌هاي لازم به دانش‌آموزان در راستاي ارتقاي سطح آگاهي آنها خبر داد و افزود: بيش از 2 هزار كلاه اميني استاندارد در بين متورسواران به صورت رايگان در سطح استان توزيع شده است.
وي همچنين از پيش فروش بليط براي مسافران نوروزي به صورت اينترنتي از يكم اسفند سال جاري خبر داد و گفت: فروش بليط نيز به صورت اينترنتي و حضوري از 15 اهمين ماه در استان آغاز شده است و مردم مي‌توانند در زمان خريد بليط حتي شماره صندلي خود را انتخاب كنند.
هم اكنون حدود هفت هزار و 852 كيلومتر در استان وجود دارد كه از اين ميزان 6 هزار و 22 كيلومتر راه ‌استان روستايي و يك‌هزار و 830 كيلومتر راه بين شهري است.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسين زاده/ **انتشاردهنده: عبدالله رحماني

سرخط اخبار استان‌ها