۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۳۱
کد خبر: 82450772
T T
۰ نفر
غرس3میلیون نهال دربوستان های پایتخت/راه اندازی پویش یه عالمه درخت

تهران-ایرنا- دبیر پویش «یه عالمه درخت» گفت: طرح كاشت 3میلیون نهال همزمان با هفته منابع طبیعی با همكاری شهروندان در بوستان های شهر تهران اجرا می شود.

متین شریفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، امسال 3میلیون نهال با كمك شهروندان در كمربند جنوبی پایتخت؛ بوستان ولایت، بوستان جنگلی چیتگر و بوستان های 354 محله شهر تهران كاشته می شود.
وی گفت: براین اساس ویژه برنامه «لیگ درختكاری» همزمان با هفته منابع طبیعی و در آستانه روز درختكاری روز شنبه (14اسفندماه) از ساعت 9 صبح در بوستان ولایت برگزار می شود و شهروندان می توانند با تشكیل تیم های با حداقل 10 عضو؛ در لیگ درختكاری شركت كنند.
شریفی با بیان اینكه اولین دوره این طرح سال 93 اجرا شد، افزود: در طول دو ماه، 5میلیون نهال در شهر تهران و به صورت متمركز در كمربندی شمالی شهر، خیابان ولیعصر(عج)؛ تجریش تا ونك با همكاری شهروندان كاشته شد.
دبیر پویش «یه عالمه درخت»، برگزاری مسابقه عكس «درخت من» را از دیگر بخش های این برنامه عنوان كرد و گفت: این پویش از پنجم اسفند در فضای مجازی؛ تلگرام و اینستاگرام آغاز شده و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینكه شهروندان می توانند از طریق ربات تلگرامtehranderakhtbot در پویش «یه عالمه درخت» شركت كنند، افزود: متقاضیان با ارائه نام و عكس خود بطور اتوماتیك ثبت نام كرده و در نهایت یك پوستر شخصی سازی برای فرد ارسال می كند و این طرح توسط فرد با هشتك «یك عالمه درخت» در فضای اینستاگرام منتشر می شود.
شریفی اظهار كرد: به ازای هر پستی كه شهروندان در این هشتك بارگذاری كنند، شهرداری تهران 10 نهال به این افراد می دهد و ارائه این تعداد نهال به این دلیل است كه كاشت هر 10 نهال میزان اكسیژنی كه تولید می كند، معادل میزان اكسیژنی است كه یك خودرو مصرف می كند و در طول یك سال انسان به اكسیژن تولیدی 10 نهال احتیاج دارد.
دبیر پویش «یه عالمه درخت» گفت: اگر تعداد مشاركت كنندگان در این طرح به بیش از 20 نفر برسد، وسیله ایاب و ذهاب نیز بطور رایگان توسط شهرداری تهران در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی افزود: بخش سخت افزاری پویش «یك عالمه درخت»به كمك شهرداری تهران، سازمان بوستان ها و فضای سبز این نهاد و بخش نرم افزاری، تبلیغات و فضای مجازی این پویش به همت قرارگاه جهادی امام رضا(ع) انجام می شود.
شریفی با بیان اینكه تاكنون 40 هزار نفر از طریق ربات تلگرام در پویش «یه عالمه درخت» شركت كردند، اظهار كرد: علاقه مندان از طریق آدرس tehranderakhtbot @ در اینستاگرام و تماس با شماره تلفن 77680091 داخلی 138 نیز می توانند در این طرح شركت كنند.
15 تا 22 اسفندماه با عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و نخستین روز این هفته روز درختكاری است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی-انتشاردهنده: معصومه آقاامینی
تهرام/7245//7244
۰ نفر