۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82438906
T T
۰ نفر

الگوی میراث سرفصل طراحی و معماری شهری قرار گیرد

۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82438906
الگوی میراث سرفصل طراحی و معماری شهری قرار گیرد

كرج-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: الگوهای میراث فرهنگی می بایست سرفصل معماری و شهرسازی شهری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، خسرو ارتقایی روز سه شنبه در چهارمین كنگره تاریخ معماری استان البرز كه در باشگاه فرهنگی میلاد كرج برگزار شد، افزود: براین اساس ادارات میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی میراث فرهنگی باید الگوهای شهرسازی و معماری در شهرها و روستا ها ارائه دهند.
این مسئول خاطر نشان كرد: با توجه به اینكه سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد باید به سمت الگو هایی برویم كه از معماری و شهرسازی اصیل خودمان الهام بگیریم.
ارتقایی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی باید از موضع تدافعی به موزه تهاجمی برود و كسانی كه درعرصه میراث فرهنگی فعال هستند در طرح های شهرسازی و معماری نگاه مشاوران به این حوزه را عوض كنند و معماری سنتی را در طراحی شهری در دستور كار قرار دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: مشكل ما در این زمینه در حوزه نرم افزاری است و نگاه مدیران به بناها ی فرهنگی نیاز به تغییر دارد .
وی بیان داشت: باید اجازه داد كه متولیان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اختیار تام در حول محور تمدن فرهنگی و معماری فعالیت كنند.
چهارمین كنگره تاریخی معماری البرز تا عصر امروز سه به صورت تخصصی ادامه می یابد.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

سرخط اخبار استان‌ها