۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۱۸
کد خبر: 82422139
T T
۰ نفر
جايگزيني فيبر نوري بجاي شبكه سنتي كابل مسي در كيش

كيش - رئيس اداره مخابرات كيش از جايگريني فيبر نوري بجاي شبكه سنتي كابل مسي در جزيره كيش از اوايل دي ماه امسال براي بازارها و منازل مسكوني خبر داد.

ضرغام غلامي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: فناوري FTTH ( اتصال شبكه فيبر نوري به منازل مسكوني) به صورت چشمگيري در دنيا در حال گسترش است از اين رو از اوايل دي ماه امسال اين كار براي مجتمع ها، بازارها و منازل مسكوني در جزيره كيش اجرايي شد.
وي ادامه داد: با توجه به زير ساخت هاي مناسب و دسترسي آسان در سراسر كيش به ويژه لوپ دور جزيره، روند اجرايي اين طرح بسيار سريع خواهد بود كه پس از اين طرح هيچگونه كابل مسي در كيش نصب نخواهد شد و توسعه مخابرات تنها با استفاده از فيبر نوري انجام مي گيرد.
غلامي تصريح كرد: با ايجاد اين فناوري، كاربران علاوه بر خطوط تلفن دسترسي به پهناي باند وسيع و داشتن فايل هاي پر حجم ، رسانه ها ، آپلود (ارسال فايل از روي رايانه به روي يك رايانه متصل به شبكه اينترنت) و دانلود (بارگيري يا فرآيند برداشت داده هاي الكترونيكي از يك رايانه ) تصاوير و ويدئو ها را خواهند داشت.
وي به حضور سرمايه گذاران كلان و شركت هاي بزرگ داخلي و خارجي فعال در بخش صنعت ، نفت و تجارت و فعاليت وسيع مراكز آموزش عالي و بهداشت سلامت در كيش اشاره كرد و افزود: شركت مخابرات با سياست گذاري در ارائه خدمات بهتر به دنبال اتصال پهن باند فيبر نوري به عنوان يك راه حل اساسي و استاندارد است.
رئيس مخابرات كيش به ايرنا گفت :از آنجايي كه فيبر نوري داراي پهن باند نامحدود است مشترك خانگي يا شركت اداري مي تواند تا 100 مگا بايت ديتا در خانه يا محل كار داشته باشد.
در شرايط كنوني حدود 120 كيلومتر فيبر نوري در جزيره كيش كشيده شده است.
فيبرنوري يكي از محيط هاي انتقال داده با سرعت بالا است. امروزه از فيبر نوري در موارد متفاوتي نظير شبكه هاي تلفن شهري و بين شهري، شبكه هاي كامپيوتري و اينترنت استفاده مي شود.
فيبرنوري رشته اي از تارهاي شيشه اي بوده كه هر يك از تارها داراي ضخامتي معادل تار موي انسان را داشته و از آنان براي انتقال اطلاعات در مسافت هاي طولاني استفاده مي شود.
جزيره كيش با 91 كيلومتر مربع مساحت در 18 كيلومتري سرزمين اصلي در آب هاي نيلگون خليج فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
1630 /1641
خبرنگار : مريم زبان دان - انتشار دهنده : امير برزي

سرخط اخبار استان‌ها