۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82416760
T T
۰ نفر
٩٦ درصد داروی مورد نیاز در كشور تولید می شود

تهران - ایرنا - رئیس سندیكای داروسازی كشور گفت: ٩٦ درصد داروهای مورد نیاز ایران تولید داخل است و تنها سه درصد داروها از خارج وارد می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دكتر عباس كبریایی زاده روز یكشنبه این مطلب را در مراسم رونمایی از تولید داروی ترك سیگار تولید داخل عنوان كرد و افزود:در زمان حاضر ٧٧٠ میلیون دلار ارز به داروهای تولیدی اختصاص داده می شود و این در حالی است كه در مقایسه با ١.١ میلیارد دلار ارز به واردات دارو اختصاص داده شده ناچیز است.
رئیس سندیكای داروسازی اظهار كرد: در حال حاضر كشور با حداقل وابستگی در زمینه علم و فناوری، نیازهای دارویی را تامین می كند و اگر این صنعت به نوآوریهای خود ادامه ندهد با مشكلات زیادی روبه رو خواهیم شد چرا كه این صنعت از صنایع بهره ور است و با تدبیر درست در آینده وضعیت مطلوبی خواهیم داشت.
كبریایی زاده با بیان این كه صنعت دارویی، بیماری نقدینگی دارد، افزود: شركت های دارویی مطالباتی از شركت های پخش و بیمارستانها دارند كه این مشكل نقدینگی قابل رفع است.
براساس این گزارش، در این آیین ضمن رونمایی از داروی Varenicline ( جهت ترك سیگار در افراد بالای 18 سال)، خط تولید سوسپانسیون سفالسپورین ها نیز با حضور دكتر دیناروند معاون وزیر و ریس سازمان غذا و دارو ، دكتر كبریایی زاده رییس سندیكای صنعت داروسازی، دكتر عبدالهی اصل مدیر كل دارو و دكتر علیرضا دبیر سیاقی مدیر عامل شركت داروسازی كوثر افتتاح شد.
اجتمام** ٩١٣٢** 1569
خبرنگار: فرزانه سلامت بخش ** انتشار: علی حبیبی
برای آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر