۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹
کد خبر: 82414964
T T
۰ نفر

دمای هوای شهر سی سخت به 12 درجه زیر صفر رسید

۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹
کد خبر: 82414964
دمای هوای شهر سی سخت به 12 درجه زیر صفر رسید

یاسوج- ایرنا- كارشناس اداره كل هواشناسی كهگیلویه و بویراحمد گفت: دمای هوای شهر سردسیری سی سخت در دامنه‌های دنا در این استان بامداد امروز شنبه به منفی 12 درجه سانتیگراد رسید.

ورود یك پدیدی جوی ناپایدار در روزهای گذشته به جو كهگیلویه و بویراحمد سبب ورود سرمای شدیدی به مناطق مختلف این استان شده است.
دمای هوا در مناطق مختلف استان بشدت كاهش یافته به‌طوری كه دمای شهر گرمسیری گچساران كه دمای هوا در آن به‌ندرت به صفر درجه سانتی گرا می‌رسد صبح امروز به منفی سه درجه رسید.
در كهگیلویه و بویراحمد پس از سی سخت دمای هوای شهر یاسوج مركز استان 8 درجه زیر صفر در صبح امروز گزارش شد.
دمای هوای سردترین و گرمترین نقطه این استان چهار فصل به طور معمول 30 درجه اختلاف دارد.
ولی بهره‌مند همچنین به كشاورزان استان هشدار داد كه مراقب جلوگیری از زیان‌های ناشی از سرمازدگی محصولات خود باشند.
كهگیلویه و بویر احمد 36 گلخانه دارد كه سالانه حدود هفت هزار تن محصول در این واحدها كه بیشتر در شهرستان‌های سردسیری بویراحمد و دنا قرار دارند، تولید می‌شود.
سالانه حدود 14 میلیون شاخه گل رز در 15 گلخانه این استان تولید می‌شود كه برودت سرما می‌تواند خسارت‌های زیادی را برای محصولات آنها به همراه داشته باشد.
بهره‌مند گفت كه با توجه به تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا چهارشنبه آینده سامانه بارشی در استان وجود ندارد اما كاهش دما و وزش باد در مناطق مختلف استان دور از انتظار نیست.
بر اساس آخرین گزارش‌ها در سال زراعی در یاسوج 213.5، سی سخت 228.9، دوگنبدان 116، دهدشت 202.3، لیكك 159.3، امامزاده جعفر گچساران 117.6 بارش باران گزارش‌ شده است.
خبرنگار: مسعود علیزاده** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110

سرخط اخبار استان‌ها