۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۲۲
کد خبر: 82407163
T T
۰ نفر

دستگيري زن و شوهر كلاهبردار در مشهد

۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۲۲
کد خبر: 82407163
دستگيري زن و شوهر كلاهبردار در مشهد

مشهد- ايرنا- فرمانده انتظامي خراسان رضوي گفت: زن و شوهري كه با جعل هويت و اسناد اقدام به چهار ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بودند، دستگير شدند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار بهمن اميري مقدم افزود: در پي مراجعه شهروندي با در دست داشتن مرجوعه قضايي مبني بر اينكه با خريد ملك در يك بنگاه معاملات املاك، طعمه كلاهبرداران حرفه اي شده است، تحقيقات گسترده كارآگاهان پليس آگاهي استان آغاز شد.
وي اظهار كرد: كارآگاهان مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي در تحقيقات اوليه دريافتند اين پرونده چند شاكي ديگر نيز دارد كه با دعوت از شاكيان و تحقيقات از مالباختگان، يك بنگاه معاملات املاك در منطقه امام هادي (ع) مشهد كه اقدام به خريد ملك كرده بود شناسايي شد.
وي گفت: سرنخ هاي موجود در بنگاه مزبور و دفترخانه اسناد رسمي مورد نظر، جعلي بودن اسناد و هويت فروشنده را مشخص كرد.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي افزود: كارآگاهان در تحقيقات بعدي يك بنگاه ديگر معاملات ملكي و دفتر اسناد رسمي مرتبط با اين پرونده را شناسايي و مسئولين آنها را احضار كردند كه در بازجويي از آنان، هويت مالك اصلي شناسايي و به پليس آگاهي دعوت شد.
وي اظهار كرد: مالك مزبور در اظهارات خود عنوان داشت كه از موضوع فروش ملك خود بي اطلاع بوده است.
وي گفت: با اقدامات پليسي و تحقيقات گسترده كارآگاهان يكي از متهمان به نام هادي 41 ساله در بولوار طوس شناسايي و دستگير شد.
سردار اميري مقدم افزود: در پي اظهارات اين متهم و با توجه به تحقيقات انجام شده، پيگيريهاي اطلاعاتي و استعلام از سامانه هاي پليسي، متهمان اصلي پرونده و جاعلان اسناد به نام هاي هادي 44 ساله و همسرش شهربانو 39 ساله در مخفيگاه خود واقع در بولوار الهيه مشهد شناسايي و دستگير شدند.
وي ادامه داد: در بازرسي از مخفيگاه اين زن و شوهر كلاهبردار، انواع مهر ادارات و سازمان هاي مختلف و چند عدد مهر پرس ثبت اسناد به همراه تعداد بسياري دفترچه جعلي مالكيت كشف شد.
وي گفت: زن و شوهر ياد شده در بازجويي هاي خود به بزه انتسابي اعتراف كرده و سه مالباخته ديگر نيز در اين ارتباط شناسايي شد.
به گفته وي ارزش كلاهبرداري هاي صورت گرفته چهار ميليارد ريال برآورد شده است.
7489 / 6053 خبرنگار: ميترا عبداللهي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم

سرخط اخبار استان‌ها