۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۳۱
کد خبر: 82407089
T T
۰ نفر
باند كلاهبرداری خانوادگی درفرودگاه مهرآباد دستگیر شدند

تهران- ایرنا- فرمانده پلیس فرودگاه‎‌های كشور از دستگیری باند كلاهبرداری خانوادگی در پوشش قرعه‌كشی برنامه‌های تلویزیونی، توسط ماموران آگاهی پلیس فرودگاه مهرآباد خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار ' حسن مهری ' با اشاره به دستگیری یك باند كلاهبرداری خانوادگی توسط پلیس فرودگاه، اظهاركرد: یكی از كارمندان فرودگاه مهرآباد با حضور در پلیس آگاهی این فرودگاه در رابطه با یك فقره كلاهبرداری تلفنی طرح شكایت كرد.
وی افزود: این شخص با یك تماس تلفنی كه ادعا كرده بود از روابط عمومی صدا و سیما تماس می گیرد و خبر برنده شدن جایزه 12میلیونی درقرعه‌كشی برنامه زنده تلویزیونی را برای او دارد، اغفال شده و با حضور پای یك دستگاه عابر بانك و استفاده از زبان انگلیسی شرایط را فراهم كرده بود تا كلاهبرداران مبلغ 35میلیون ریال ازحساب او برداشت كنند.
فرمانده پلیس فرودگاه‎‌های كشورادامه داد: پس از بررسی حساب افرادی كه وجه برداشت شده به حساب آنها واریزشده بود، مشخص شد پول به حساب بانكی دو خانم واریز شده و پس از آن در یك مغازه طلا فروشی برداشت شده بود.
این مقام انتظامی گفت: با احضار یكی از دو خانم و انجام بازجویی، وی اقرار كرد كه كارت عابر بانكش در اختیار یكی از بستگان وی قرار دارد، كه این مرد نیز با انجام یك عملیات توسط همكاران ما دستگیر شد.
وی با اشاره به اینكه این متهم پس از انجام بازجویی های فنی به كلاهبرداری های خانوادگی به همراه پسرش و نیز برادر همسر پسر خود و كلاهبرداری با همین شیوه و شگرد از 30 نفر اعتراف كرد و افزود: متهمان این پرونده با 14 خط تلفن جمعا دو هزار و 646 تماس و 1100 پیامك با مال باختگان داشتند.
سردار مهری با بیان اینكه پس از شناسایی منزل متهم دیگر، وی توسط ماموران دستگیر و از منزلش مقادیری مواد مخدر شیشه و تعداد زیادی كارت عابر بانك ،سیم كارت تلفن همراه كشف شد، گفت: تا كنون مبلغ 3 میلیارد و 498 میلیون و 623 هزارو 529 ریال وجوه با 31 عدد كارت عابر بانك های مختلف و به نام مال باختگان توسط متهمان كلاهبرداری شده بود، شناسایی شد.
این مقام انتظامی با اعلام اینكه این پرونده تا كنون 17 نفرشاكی دارد، به شهروندان توصیه كرد: تحت هیچ شرایطی شماره كارت عابربانك خود را دراختیار افراد ناشناس قرار نداده و به محض مفقود شدن كارت عابر بانك اقدامات قانونی جهت غیر فعال كردن آن را سریعا انجام دهند.
فرمانده پلیس فرودگاه های كشور درپایان گفت: افرادی كه پیش از این، به این شیوه مورد كلاهبرداری قرار گرفته‌اند جهت پیگیری و تشكیل پرونده به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد مراجعه كنند.
اجتمام/9105/1724
تنظیم: معصومه نیكنام * انتشار: ‌حسین فتح الهی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد